dinsdag 16 december 2014

We blijven aan het verven

Halloooo!
 
Een week of 2 geleden verfde ik de lampenpoot die ik op mijn nachtkastje heb staan.. van wit naar zwart. Ik dacht dat dit er wel stoer uit zou komen te zien. Maar ik sloeg de plank nog al ver mis.. haha. Ik had dus nog verf over van mijn project lampenpoot . Vandaag dus weer aan het verven gegaan! De muren op de slaapkamer zijn donker taupe/lever-achtig van kleur. 

De nachtkastjes heb ik vorig jaar eens op marktplaats gekocht. Ze hadden de kleur eiken, maar natuurlijk gekocht om te verven! Ik heb ze eerst goed afgeschuurd want er zat een vette waslaag op! daarna grondverf en daarna heb ik ze geverfd met matte witte verf van Le noir & Blanc (maar liefst 2 testpotjes a 1,99 per stuk)

De slaapkamer moet nog flink worden ingericht hoor.. is nog best kaal, net als de hal en het trappengat. Maar beetje bij beetje begint het er allemaal op te lijken! Ik zal eens een post maken met foto's die gemaakt zijn tijdens het verbouwen. Want er is hier aardig wat veranderd, namelijk een nieuwe badkamer, nieuwe toilet beneden, alles is gestuct en de vloer beneden is helemaal opgeschuurd en opnieuw in de olie gezet (al is die niet helemaal naar mijn wens..) Nieuw laminaat op de eerste verdieping, de trap was bekleed met !!behang!! dus die is helemaal afgeschuurd en mooi wit geverfd. Al met al zijn we meer dan 2 maanden bezig geweest, terwijl we alleen een nieuwe badkamer en toilet zouden doen, en 1 muurtje in de woonkamer stuccen. 

Nouja, jullie gaan het vanzelf zien in een post ;)! Nu eerst de foto waar het eigenlijk over ging.. Fijne avond allemaal! 






 

15 opmerkingen:

  1. Het blijft wat kleur van de verf betreft toch lastig inschatten hoe iets uitkomt, maar deze lichte variant is sowieso heel mooi. De nachtkastjes hebben een leuk model en het ideale van verf is dat je zo het originele materiaal niet meer ziet...nu is eigenlijk alleen de vorm belangrijk.

    De trap gedaan met behang...daar heb ik nog nooit van gehoord! De vorige bewoners hadden wel hele originele ideeën, ik kan niet anders zeggen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Behang op de trap...wat apart...
    Je lamp is mooi geworden...
    Fijne avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kleur kiezen is best lastig, soms pakt het heel anders uit.
    En tja als het dan tegen valt....inderdaad gewoon weer een nieuw kleurtje erop.
    Lamp is mooi geworden hoor.

    Fijne avond verder,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh dat is herkenbaar! Denk je dat het een bepaalde kleur moet hebben en dat is dan niet zo. Ik heb hier een lampenvoet van licht naar donker gekleurd en toen weer van donker naar licht. Zo blijven we bezig hè...:))
    De lamp is mooi geworden!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht ook al... huh behang op de trap? Ik hoop dat je er nog een foto van hebt, want ik kan me er geen voorstelling van maken. Mooi je lampenvoet!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee helaas niet... ben meteen aan het scheuren gegaan met die rotzooi toen we de sleutel kregen! Er zat barokbehang op de schotjes tussen de treden.. dus niet het gedeelte waar je op loopt. Op de treden zelf zaten van die halve aluminium maantjes, echt heel verschrikkelijk! hihih.

      Groetjes!

      Verwijderen
  6. Soms word iets anders dan dat het in je hoofd was
    Maar behang op de trap..... Dat moet wel heel bijzonder geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met behang......heeelll bijzonder!
    Hoe dan ook...dit is prachtig mooi resultaat dus dat met die trap is vast ook goed gekomen ;)

    Fijne avond

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het onlangs nog gezien in een interieur programma , de trap behangen .
    Ik vermoed dat het bij jou toch niet helemaal hetzelfde was.

    Mooie lampenvoet , past mooi in het geheel .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Behang......op de trap hi hi...
    Ik had denk ik echt twee keer moeten kijken als ik zoiets zou zien. Zie ik dat nou goed. Nou ja, zo zie je maar. Ieder zijn eigen smaak. Je lamp is mooi geworden.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi je lamp en je nachtkastjes, haha behang op de trap, ik heb het ook nog nooit eerder gezien, heel apart!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Huh...wat vertel je me nou, behang op de trap, heeeel bijzonder! Je lamp en de nachtkastjes zijn mooi geworden; ze passen goed in het geheel!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Over het behang zal ik niets meer zeggen, dat heeft iedereen al gedaan:)
    Je lampenvoet is heel mooi zo, prachtig ook je nachtkastjes.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie hoor! ik zou zeggen: kom maar op met je posten:)
    die potjes, zijn super he?
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loop wat achter met reageren, mooie dingen laat je ons zien hoor,
    doe zo voort zou ik zeggen :-)
    Fijne Kerst alvast
    Geniet nog van je zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen