zondag 11 januari 2015

Nieuwe lamp

Goedemiddag!

Eindelijk de eerste post voor januari! Ik zie bij jullie allemaal alweer voorjaarsbollen, die zijn er hier nog niet hoor! Eerst even genieten van een dennennaald-vrij-huis. Afgelopen week kocht ik een nieuwe lampenpoot voor bij de tv hoek. Het was elke keer net iets te donker en als ik dan een fellere lamp in de andere lampen deed was meteen de gezelligheid weg.. dan maar een nieuwe lamp erbij ;) Ook vond ik een mooi vaasje bij de kringloop gisteren waar ik meteen werk van gemaakt heb. Onderhand staan ze al op meerdere plekken hier in huis dus ik denk dat dit toch echt de laatste is die erbij gekomen is hihih.

De sfeer in huis begint steeds sobere te worden. (dat klinkt echt heel verdrietig eigenlijk he, maar jullie snappen wel wat ik bedoel ;p) Ik wil niet dat héle sobere, dus alleen maar grijs en grauw. Ik vind het combineren wel heel gaaf; taupe, zwart, antraciet, grijs. Ik denk dat dit in de volgende plaatjes goed weergegeven wordt.





































 


Het vaasje heb ik een laag van muurvuller gegeven en goed afgeschuurd zodat hij mooi glad is geworden net als de lamp, vervolgens geverfd waar je niks meer van terug ziet, dus had ik net zo goed niet kunnen doen haha. Goed laten drogen en natte grond van buiten erop gesmeerd. Alsof hij jarenlang begraven heeft gelegen. De rest van de vazen/potten die ik bewerkt heb zijn meer grijs dus wou deze graag iets anders hebben. Ik vind hem er in ieder geval wel leuk bij zo!

Heeft iemand nog een leuk idee om de vensterbank aan te kleden? Mijn vensterbanken zijn vrij smal, en de gordijnen moeten dicht kunnen s'avonds.
Zelf zat ik te denken aan een mooie smalle brede vaas oid met een paar takken of bolletjes. Beetje het idee van een franse gietijzeren vaas in het ovaal? 
Nouja, tips zijn welkom!

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag!
Liefs,
Mandy

16 opmerkingen:

  1. Je hebt een mooie lamp gekocht Mandy en ook de vaas is een aanwinst. De kleur van de vaas vind ik prachtig, het combineert goed met het grijs en bovendien hoeft inderdaad ook niet alles een grijze kleur te krijgen.

    Op mijn blog zie je in de header een krans op een speciale pin in de vensterbank rechtop staan. Nu is mijn vensterbank breed genoeg, maar het is een idee voor een smallere vensterbank. Je zou het kunnen combineren met een paar kandelaars die je ook in de vensterbank plaatst. Succes.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je lamp & je vaas is erg gaaf geworden ook qua kleur!

    Fijne Zondag! Groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik kan je niet volgen, alleen google volgers staat op je pagina. Als het goed is moet je ook de blogspot volgers aan kunnen zetten :)! dan ga ik je volgen!

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  3. Mooi hoor ..!..je hebt een mooi sfeertje neergezet..!....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je lamp heel mooi, past er perfect bij, en je vaas...die is echt helemaal te gek, daar zou ik ook direct voor vallen, een heel mooi model en wat heb je hem mooi gemaakt, echt super!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kunnen we toch veel zelf doen hè....zo leuk om dan iets moois te hebben voor niet veel geld! De vaas is echt leuk geworden!
    En ja, je vensterbank.....ik heb er 2 oude franse flessen op staan aan de ene kant en aan de andere kant een paar kandelaars.
    Die nemen niet te veel ruimte in! Ook heb ik er wel eens een betonnen, ovalen pot staan met een plant er in: kortom er is veel mogelijk!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vaas is echt super! En voor het raam....een mooi oud luik bijv. louvre luik o.i.d. Neemt wat inkijk weg en filtert het licht.
    Of een mooi oud ijzeren raam of een freeze....dat is zo'n frans sierlijk ijzeren ornament......maar ha....ik zit in de brocante hoek dus misschien past het wel niet bij je......zomaar een tip ;)
    Vind je interieur heerlijk zen en rustgevend.....geniet hier dus keer op keer.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai, ik ben ook altijd aan het filosoferen wat ik op de vensterbank kan plaatsen. Nu hebben wij echt grote ramen. En hebben wij er gietijzeren vazen met sokkel op gehad. Met tussen de vaas en raam in een glas in lood raam? Mooie robuuste lijst? Maar ivm jouw smalle vensterbank, een loodramen met mooie kandelaar ervoor?
    Succes! komt vast goed!

    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi vaasje met al even mooie lamp, staat super bij elkaar.
    Je vind vast wel een mooi item om op je vensterbank te zetten .
    Nog een fijne avond
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mandy héél mooi lamp heb je...en had je niet gezegd dat je de vaas
    zelf bewerkt had, dan had ik gedacht dat het een houten kruik was, super mooi
    is ze !!! Ik heb misschien een bredere vensterbank dan jij, maar ik vind het ook niet
    makkelijk, er staan 2 lampjes op en in de midden een houten ornament op sokkel !
    Héél fijne week alvast
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De lamp en het vaasje staan wel heel mooi zo bij elkaar. Je hebt het vaasje prachtig gerestyled!
    Dus je moet op zoek naar smalle items op je vensterbank; je hebt inmiddels genoeg ideetjes doorgekregen, denk ik!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, Mandy! Geniet jij nog van een rustig huis, dan haal ik de bolletjes naar binnen. ;)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige lamp en vaas, Mandy!
    En met de vensterbank zit ik ook altijd. Ook smal, de gordijnen moeten ervoor. Ik laat hem vaak leeg of zet er een paar kandelaars in. Als je er meerdere dingen inzet wordt het al gauw rommelig. En plantjes verdrogen boven de verwarming.
    Ik heb een bankje voor de verwarming staan waar ik een paar potten op heb staan, waardoor ik de vensterbank ook goed leeg kan laten.
    Veel succes ermee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De lamp is prachtig en ik vind je ram ook zo leuk.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herkenbaar die lichtpunten altijd.....:((
    Je vaas is heel mooi geworden. En ik lees al dat je genoeg voorbeelden hebt gekregen voor in je vensterbank. Dus dat komt vast goed!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik dacht dat je vaasje en echt H kruikje was! hahahaha goed gedaan dus!
    ziet er mooi uit allemaal, enne ik denk dat als je1 maal aangestoken bent...........je steeds meer soberder gaat worden;-)

    zo begon ik ook......
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen