vrijdag 13 maart 2015

Met Pure & Original de lente in

De verf die we mee mochten nemen met bloggersdag heeft een prachtige bestemming gekregen hier in huis.. Nog nooit eerder heb ik met kalkverf gewerkt en ik kan nu al zeggen dat ik helemaal om ben!

De muren hier in huis zijn vorig jaar allemaal gestuct en voorzien van een laag gewone verf. Ik durfde het nog niet aan om met kalkverf aan de slag te gaan. Maar als je dan toch de kans krijgt.. dan is mijn keuze snel gemaakt! Meteen gingen er véél ideeën door mijn hoofd.. Maar wat ik meteen al wist: De muren van onze logeerkamer gaan een make-over krijgen! We kregen natuurlijk maar een beperkte hoeveelheid mee naar huis en onze logeerkamer is circa 3m x 3m. Natuurlijk wilde ik wel alle muren dan doen ;) Dus er zat niets anders op om toch maar wat bij te bestellen, en zo gezegd zo gedaan. 

Om te beginnen, de logeerkamer was heel zacht groen. We wouden een onderbreking in huis van alle taupe en grijze kleuren. Wat kies je dan.. ik had een mooi beeld in me hoofd met landelijk/antiek groen. Op naar de bouwmarkt kleurstaaltjes bekijken, en uiteindelijk ga je met 2,5 liter groene verf de deur uit. Vervolgens begin je met verven en is je kleur dus héél anders dan op je staaltje. Nouja, toch maar ijverig door verven want je hebt de verf nu toch al en het is toch maar de logeerkamer..

Ik denk dat jullie mij dus wel snappen dat ik meteen aan de logeerkamer dacht voor deze prachtige uitdaging ;)! Maar vervolgens moet je dan nog een mooie kleur uitzoeken! Uiteindelijk ben ik gewoon lekker voor een grijstint gegaan omdat ik het toch wel heel warm en sfeervol vind in zo'n kalk effect. 2 dames kwamen langs met een enorme kleurkaart van Pure & Original en eigenlijk hoefde ik er niet eens lang over na te denken. Het moést Tin Kettle worden, een prachtige nieuwe lente kleur.

Ik zal er niet langer om heen draaien, laten we maar eens naar de foto's gaan kijken! (let vooral niet op de gemorste stukjes op het plafond, moet nog even met ral 9010 in de weer ;))

Voor



Na














Voor de foto's heb ik veel decoratie gebruikt die ik normaal gesproken in de woonkamer heb staan.

Ik wil graag Pure & Original en Esatto bedanken dat ze deze blogger wedstrijd mogelijk hebben gemaakt. Door deze kans komen er een paar dingen op mijn verlanglijstje weer iets hoger te staan! Met als eerstvolgende klus; de slaapkamer! Maar dat duurt nog wel even hoor ;)!

Spullen die ik gebruikt heb
2 liter Pure & Original Wallprim Tin Kettle
2 liter Pure & Original Fresco Kalkverf Tin Kettle
Blokkwast Le noir et Blanc
Schilderstape 
Laptop met véél motiverende muziek ;)


Fijn weekend allemaal.
Liefs,
Mandy

 

36 opmerkingen:

  1. Dit ziet er super uit Mandy! Ik wil ook zo graag eens met kalkverf aan de slag maar mijn man vindt het niet mooi. Ik moet hem toch maar eens ompraten want ik vind het resultaat hier helemaal geweldig. Waar een blik verf op een bloggersdag al niet toe kan leiden.

    Fijn weekend!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!! Dat ziet er prachtig uit! Wij hebben ook nog steeds krijtverf, maar als ik dit zie......:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden...ik vindt het een hele mooie kleur, wat een verschil zeg!
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt de stap gewaagd en het is heel mooi geworden, wat ene verschil met hoe het er eerst uitzag.
    Ook de logees genieten nu in stijl bij jullie!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk, dit is nog eens een metamorfose. En wat voor een....
    Ik vind het prachtig geworden, en al had je er niets in gezet dan was het nog sfeervol. Want kalkverf heeft gewoon verder niets nodig.
    Ben benieuwd wanneer er een vervolg komt.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In één woord : Prachtig ! Wat een mooie kleur , ga ik onthouden , ben nog op zoek naar een kleur voor op de keukenmuren .
    Mooie styling ook.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geworden! Pfff...
    Kleurrje ook even voorleggen aan manlief..

    Fijn weekend!

    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi geworden! Pfff...
    Kleurrje ook even voorleggen aan manlief..

    Fijn weekend!

    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt mooi geworden, goed dat je het hebt gedaan.
    Wij hebben ook pas geleden voor het eerst kalkverf gebruikt en zijn ook helemaal enthousiast.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verschil. Prachtig. Ik hou van kalkverf. Hier in huis zit overal inmiddels kalkverf op.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een metamorfose zeg! Erg mooi geworden, ik denk dat nu je hele huis er aan moet geloven, of niet. Ik vind de kleur ook erg mooi. Fijn weekend.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjee......wat een metamorfose.....heb dit gelijk aan manlief laten lezen.....wil dit al zooo lang! Echt prachtig! Dit smaakt volgens mij naar veel meer....het hele huis wel ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ECHT HEEL GAAF !!!
    Ik snap dat je "om " bent van de kalkverf :-))
    Ik wil ook niet anders meer ...werk dan wel niet met de grijze tinten maar meer de taupekleuren en op onze slaapkamer de kleur skin ..(komt nog een keer een post van ) maar wat een supergaaf effekt he daar ga je op zeker van genieten !

    Fijn weekend ik ben je gaan volgen hoor :-))

    Liefs Johanna Elfies Home

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de woonkamer aan de beurt is komt daar ook geen grijs, voor de slaapkamer vind ik het een warme sfeervolle kleur maar in de woonkamer vind ik dit al te donker :) maarja daar mag ik nog wel eventjes van dromen,, verf zit er nog geen jaar op haha.

      Leuk dat je me gaat volgen!
      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  14. Wat ontzettend mooi!
    Zelf hebben we op alle muren gewone muurverf, maar nu de slaapkamer aan een opknapbeurt toe is...ga ik na deze beelden erg twijfelen....prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend mooi!
    Zelf hebben we op alle muren gewone muurverf, maar nu de slaapkamer aan een opknapbeurt toe is...ga ik na deze beelden erg twijfelen....prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal zeggen ze bij twijfel niet doen.. Maar nu zeg ik zeker bij twijfel absoluut wel doen!! Ben er echt heel blij mee. Het is zo sfeervol en puur!!

      Verwijderen
  16. Wat mooi geworden en een prachtige kleur ook..

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een pracht van een kamer heb je ervan gemaakt super mooie levendige kleur heb je gekozen!
    fijn weekend,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een verschil!
    Het is erg mooi geworden!!
    Geniet van het mooie resultaat en fijn weekend!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook Mandy, ik ben verliefd!!! Op jouw logeerkamer!!!
    Wat een prachtige metamorfose heb je die gegeven zeg!!!
    En dan ook nog zo mooi afgestyled.
    Een groot compliment.
    Ik ga de foto's zo aan mijn man laten zien, dat wil ik wel op onze slaapkamer!!
    En ik ben onlangs ook begonnen met dingen die ik enkel in de woonkamer had staan (en af en toe op zolder) op de slaapkamers te gebruiken. Dan wordt t sfeertje nóg beter doorgevoerd he.
    Nogmaals gefeliciteerd met deze prachtige metamorfose!!

    Lieve groetjes,
    Sanny (sanny's Life)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw heeel erg moois mandy !
    Prachtige kleur heb je uitgezocht!
    Geniet ervan!

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi !!!
    Wat een verschil !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In één woord....prachtig !!!
    We hebben ook schilderplannen...bij deze héél veel inspiratie opgedaan !
    héél fijne zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg mooi geworden! Wat een prachtige kleur. Project geslaagd!! Ook super gezellig gedecoreerd.
    Fijne zondag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Mandy, tjonge jij bent actief geweest en wat is het enorm mooi geworden! Dacht dat ik me al bij je aangemeld had...nee dus, meteen gedaan nu! Hele mooie kleur! Ben je bij Michielsen geweest voor de verf? Die komen thuis toch met stalen van P&O?
    Dit wordt meer, ik weet het zeker....één keer kalkverf.......

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee online besteld bij paint-pure geloof ik! Er komt zeker meer, staat in iedergeval hoog op het verlanglijstje!

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  25. Wat een verschil met dat lichtgroen zeg! Dit is zoveel mooier!
    Wanneer kan ik een keer komen logeren?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo dat is mooi geworden. Ik vind kalkverf ook een geweldig product om mee te werken. Ga het binnenkort ook in de woonkamer toepassen. Fijn weekend gr. Sfeertje bij Meertje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is mooi geworden! Dat staat bij mij ook nog op het lijstje om uit te proberen! Ik zag dat je blog volgt :) leuk! Ik heb twee versies, en je volgt nu de Duitse versie. cosybycindynl.blogspot.nl is mijn Nederlandse versie. Ingewikkeld he :)
    Fijne dinsdag!
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat is dat mooi geworden en wat een verschil een verf op de muur kan doen, de meubels komen ook gewoon veel mooier tot zijn recht nu. Vind de kleur ook echt heel goed gekozen, hij staat ook op mijn verlanglijstje :o) met flannel grey en river silt, twijfel nog tussen grijzig en taupe voor de woonkamer.

    groetjes,

    saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Echt super mooie grijze kleur zeg. ik heb daardoor weer inspiratie gekregen voor de oude slaapkamer van mijn dochter. Ik zit nog een beetje vast in de lichte kleuren (lees heb niet zoveel lef, haha). Maar vind de uitstraling van tin kettle prachtig

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lastig he, een goede kleur kiezen. Ik ben zelf ook niet van het hele donkere. Bij deze kleur dacht ik ook ik doe het maar gewoon en dan zullen we zien, is immers de logeerkamer. Maar ik ben er helemaal verliefd op, gaat er ook in onze eigen slaapkamer komen. In de woonkamer zou ik dit absoluut niet kiezen, daar vind ik het wel te donker voor! Maar voor de slaapkamer zeker een aanrader, en gewoon durven! Als het niet naar je zin is kun je er over een tijd altijd nog over heen verven!

      Succes met kiezen van een kleur.

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  30. Heel mooi geworden zeg, en ja als je het een keer gebruikt hebt ben je om :) echt een prachtige kleur!
    Sfeervol :-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Mandy, project geslaagd ! Ik was er ook, op de bloggersdag bij Esatto, maar weet niet meer of we elkaar gesproken hebben. Blijft heerlijk om zo in je huis bezig te zijn. Groeten van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen