zondag 8 maart 2015

Tafel in een nieuw jasje

Hee halloo!

Het was weer zover, de tafel moest onderhanden genomen worden omdat er vetvlekken op het blad zaten.. Moeders mocht met de bloggersdag een flesje loogbeits uitzoeken, en die mocht ik gebruiken voor mijn tafel! Meteen de poten mat zwart geverfd zoals de buffetkast en de salon tafel. (yes, helemaal van het witte poten - houten blad af ;)) Nu alleen de tv kast nog hihi.
Even lekker met de schuurmachine in de weer geweest en gaan! Ik heb de kleur verweerde eik gebruikt. Het is een heel lichte, sobere kleur geworden. Ik vind het geweldig! In combinatie met het zwarte onderstel perfect, totdat ik de stoelen erbij zette... Iets klopt niet, misschien de poten van de stoelen zelf.. of misschien toch het onderstel te zwart? Ik denk dat het de poten zijn van de stoelen, dus daar maar weer mee aan de slag denk ik; kijk en oordeel zelf!



Een tijdje terug heb ik ook maar wat groens in huis gehaald, ben benieuwd hoe lang 'het' leeft. 



Ennnnnn... jullie zijn natuurlijk heel nieuwsgierig wat er met de verf is gebeurd! ;) Nou ik kan jullie vertellen dat ik er helemaal verliefd op ben. Ik heb een extra liter bijbesteld en moet nu nog 3 muren een laag kalkverf geven. In de volgende post gaan jullie het eindresultaat zien! Hier vast een sneak preview voor jullie!!



Ik wil graag alle nieuwe volgers welkom heten op mijn blog, nog maar 10 volgers te gaan tot de give-away!

Fijne zondag
Liefs,
Mandy

25 opmerkingen:

  1. Hoi Mandy,
    Je tafel is goed gelukt zeg, alhoewel de poten op de foto eerder donkergrijs dan zwart lijken.
    Grappig om te zien omdat je in de foto bovenaan je pagina je tafel hebt met de witte poten. Zie je meteen het grote verschil.
    Ik zou de poten van de stoelen in dezelfde kleur schilderen als die van de tafel. Dan is het weer één geheel.
    De sneak preview beloofd heel wat moois. Ik jan niet wachten op de foto's van het geheel.

    Fijne zondag!
    Groetjes,
    Sanny (sanny's Life)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook de poten van de stoelen schilderen in de kleur van de tafel poten, nu klopt het inderdaad niet helemaal naar mijn gevoel.
    De kalkverf muur is ook mooi geworden.
    Zelf heb ik pas geleden ook voor het eerst een muur met kalkverf gedaan en vind het resultaat ook erg mooi.
    Fijne zondag.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je tafel hoor...en die plant is zo sterk daar doe je maanden mee...het is een varen soort!...liefs fijne zondag Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou de poten van de stoelen zeker niet hetzelfde verven als tafelpoten, dat krijg je zo'n geverfd geheel, niet echt spannend.
    Kun je de poten niet schuren en er ook een beetje loogbeits op doen? Je was ook op de bloggersdag? Geen idee of ik je gesproken heb ;-) Het was wel heel erg leuk in ieder geval!!
    Fijne zondag nog!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zat ik idd ook aan te denken vind houten poten veel mooier. Volgens mij hebben we elkaar niet gesproken nee! Volgende keer dan maar :)

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  5. Wat is je tafel mooi geworden met de loogbeits!
    Ik zou de poten van de stoelen niet hetzelfde als de tafel
    verven. Ik zou denk ik de tip van Monica gebruiken en ze ook
    in de loogbeits zetten.
    Geniet van je mooie tafel en nog een fijne dag!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tafelblad & muur zijn mooi geworden!
    Ben benieuwd wat je uiteindelijk met de stoelpoten gaat doen!
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is de tafel mooi geworden. Ik vind het voorstel van Monica goed klinken, ik zou de poten van de stoelen niet in dezelfde kleur doen als de poten van de tafel. Lastig hè, om daar een beslissing in te nemen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heel lastig want geen idee wat er onderuit komt als ik ga ze schuren, lijkt een soort fineer of plastic laag op te zitten. Komt vast goed hihi

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  8. Mooi geworden zeg! Toch wat warmer weer dan wit!
    Succes met de keuze over wat je gaat doen met de stoelpoten! ;)
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kleur kalkverf heb je meegenomen. Succes met de poten van je stoel.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi die tafel in de loogbeits .
    Mag ik je vragen welke kleur je hebt genomen en op de muur de kalkverf is ook al zo mooi.
    Benieuwd wat je met de tafelpoten gaat doen.
    Groetjes
    Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie net dat je verweerde eik hebt gebruikt .
      Dom hè

      Verwijderen
    2. haha klopt! geeft niet hoor.
      Ik las ergens dat je een lichte verweerde kleur wou. Zo is die bij mij wel uitgevallen, maar licht natuurlijk ook aan het hout dat je hebt! Valt op elk hout anders uit.

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  11. Je klus is goed gelukt en aan al de reacties te lezen vind jij vast een oplossing voor die poten!!!
    Het wandje is al mooi, ik ben benieuwd naar de rest.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er super uit heerlijk zo blijft moeders lekker bezig hahhaha en die plant dat moet lukken is toch 1 van de sterkste varens :-)
    prachtig is je wand geworden en nu de rest nog ... geniet lekker van al het moois om je heen ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou de poten zeker niet schilderen, zonde... Want dan word het zo'n standaard setje.
    Mooie kleur kalkverf had je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig mooi geworden je tafel wat te doen met de poten van de stoelen... ik zou ze niet in een dekkende verf zetten... misschien heel dun insmeren met wasvernis om ze iets te vergrijzen.
    Fijne dag,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi geworden zeg! Wat een verschil. En ja.....wat je met de poten moet doen, daar heb ik niet zoveel verstand van maar zo ziet het er niet "bij elkaar passend "uit. Ben benieuwd wat je gaat doen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, Mandy. Je hebt zo`n mooi sfeertje in huis..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Mandy, Ik weet het niet meer goed wie jij bent. Je stond naast mij met de workshop op de bloggersdag? Rechts van mij stond Lia van I found my home en links stond jij? Ik moet even heel diep nadenken maar kom er wel achter. Natuurlijk ben ik direct volger van je blog geworden.
    Leuk wat je met een bestaande tafel kunt doen hè. Die van ons heeft nog steeds een wit onderstel maar dat houd ik zo. Ik houd namelijk ook heel erg van de lichte brocantestijl. Af en toe een donkere touch vind ik wel mooi.

    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi die tafel, lijkt wel een beetje op de salontafel die ik heb bewerkt voor onder onder veranda hihi.

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je tafel is super geworden hoor..erg mooi zo!!Ook de kleur van je wand is prachtig,ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor de tafel zo! En de kleur op de muur is ook super!
    Gr. Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. erg mooi geworden en denk dat de gouden tip al gegeven is voor de stoel poten ;o)
    gr

    saskia

    BeantwoordenVerwijderen