maandag 18 mei 2015

Fluitekruid

Goedenavond!

Toen ik vanavond thuis kwam van het werk stond er een mooi bosje fluitekruid in m'n kruik! Vorige week had ik ze al eens geplukt, maar die hadden de kopjes alweer laten hangen. Die bloemtjes vallen zo heerlijk uit, het hele huis onder maar ze staan o zo gezellig!

Het kandelaartje naast de kruik kocht ik een aantal weken geleden bij de kringloop. Ik zag hem staan en vond hem meteen geweldig! Ik hoefde hem niet eens te bewerken.

Voor de vouwgordijnen zijn we er nog niet uit, aan de ene kant wil ik een mooie lichte grijs tint zodat het minder snel zal verkleuren maar aan de andere kant vind ik donker voor op de slaapkamer ook wel weer mooi.. HELP! 

Fijne avond allemaal! 

Liefs,
Mandy







19 opmerkingen:

  1. Deze bos fluitenkruid staat hier wel heel erg mooi, Mandy. En die kandelaar vind ik ook helemaal geweldig, die had ik ook niet laten staan hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fluitekruid is geweldig. Ik heb op de tuintafel een grote bos in een emaillen kan staan. Buiten staat het gerust twee weken zonder uitvallen. Binnen heb ik een heel klein bosje staan. Niet iedereen kan er goed tegen (inclusief ikzelf) door allergieën.
    Lastig dat je nog niet kunt kiezen qua gordijnen maar ik zou gaan voor een lichtere tint. Donkere gordijnen bij donkere muren maakt het wel erg klein en donker. Maar dat is mijn persoonlijke mening. En een beetje contrast maakt het ook wel wat spannend en minder saai en zwaar.
    Maar natuurlijk moet je doen waar je jezelf fijn bij voelt.
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de muren wil ik graag een grijs/bruine tint die niet te donker is, en daarbij vind ik lichte stof eigenlijk ook wel super mooi. Op zich maakt het niet zoveel uit met donkere kleuren want we hebben echt een balzaal als slaapkamer hihi (namelijk 5 bij 4 meter ongeveer). Jij had trouwens ook geen wallpim onder de kalkverf gebruikt toch? Ik denk dat ik ook lekker eigenwijs ga doen, of in ieder geval proberen op 1 muur eerst.

      Liefs,
      Mandy

      Verwijderen
  3. Je Fluitekruid staat mooi in die kruik. Dat van die bloempjes die vallen herken ik. Alles zit dan onder. Daarom heb ik ze deze keer gewoon buiten in een zinken vaas staan. Ze staan daar heel goed, laten hun kopjes niet hangen en wat er valt is niet erg. En zoals vanavond wordt de vaas weer vers bijgevuld met water: het regent....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sfeerfoto's...zo'n kandelaar zou ik ook wel willen
    tegenlopen in de kringwinkel...:-)
    fijne week nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kandelaar heb je gevonden bij de kringloop!
    Mooi gestyled op het kastje, ook mooi zo met het fluitekruid.
    Ben benieuwd voor welke kleur vouwgordijnen je gaat? Dat zijn van die dingen waar je heel lang over kan nadenken en maar niet die knoop kunt doorhakken. Ik ken het dilemma :((

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi je kandelaar, staat ook leuk bij degene die je aan de wand hebt hangen.
    Fluitekruid....prachtig....alleen ik persoonlijk vind de geur wat minder binnen in huis.....
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al vele jaren vind ik het een feestje het voorjaar te vieren door een grote bos fluitenkruid te plukken. Als je geen primer onder de kalkverf gebruikt, gaat dat ten koste van het streepeffect. Dan zou je net zo goed krijtverf kunnen nemen, want het effect is dan hetzelfde. Namelijk een egale wand. Groeten van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spreek je dan uit ervaring? :) hoor het graag van je!

      Groetjes,
      Mandy

      Verwijderen
    2. Spreek je dan uit ervaring? :) hoor het graag van je!

      Groetjes,
      Mandy

      Verwijderen
  8. krijg je hier geen hooikoorts van? ik vind het ook zo mooi, maar durf het niet in huis te zetten:(
    je vouwgordijn zou ik gaan voor wat je het mooiste van kleur vind, anders krijg je er toch spijt van, dan maar iets verkleuren;-)
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het fluitekruid is zo heerlijk landelijk hè, genieten hoor!
    En ja, de keuze van een kleur is heel lastig soms, succes ermee, opeens weet je het!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi zeg het fluitenkruid. Kan je zo van genieten hè .

    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Staat heel leuk,Mandy, dat fluitekruid. Moet at zelf ook eens doen, er staat genoeg langs de sloot!
    En je kandelaar is enig, zou hem zelf ook meegenomen hebben!
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat fluitenkruid staat nu overal in de bermen, zo mooi om tussen te wandelen .ook de hond vind het leuk , haha.
    In huis houd het bij mij geen dag .
    Jouw kandelaar staat mooi samen met de wandkandelaar , ik zou hem ook hebben meegenomen.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf die kandelaar! Het mooiste van fluitekruid vind ik dat het gratis is, je kunt het blijven plukken en verversen, ideaal!
    Veel llefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi dat fluitenkruid! Goed idee! Succes met de keuze van je vouwgordijnen.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi dat fluitenkruid! Goed idee! Succes met de keuze van je vouwgordijnen.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi kado uit de natuur is dat toch hè... fluitekruid. succes met je keuze, persoonlijk hou ik van donker.

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen