maandag 11 mei 2015

Kleuren kiezen


Deze maand willen we graag vouwgordijnen gaan bestellen voor op de slaapkamer. Er hangt nu nog steeds de oude luxaflex van de vorige bewoners, en zij hadden het zelfs nog hangen van hun vorige bewoners. Ze zijn dan ook echt heel lelijk en oud. De luxaflex is vast ooit rood geweest.. nu is hij namelijk licht roze/rood met aan de zonkant geen enkele kleur meer hahah. De zon staat er namelijk de hele dag op, het is dus helemaal verkleurd.

Anyway, dan moet je dus kleuren gaan kiezen! Nu zit er op de muren een leverkleur waar ik (al) niet meer tevreden mee ben. Het kleurt minder mooi bij de vloer dan dat ik had gedacht, en daarbij vind ik het een hele moeilijke kleur op mee te combineren. 

Voor de vouwgordijnen wil ik een grijstint als basis voor de slaapkamer. En voor de muren wil ik een grijs/bruine kleur. We gaan net zoals in de logeerkamer voor een kalkverfje. Vriendlief is er alleen nog niet helemaal blij mee, hij vindt namelijk de kleur in de logeerkamer te donker en te druk (tin kettle zit daar nu op). Met bloggersdag hebben we een kleurenkaart van pure & original meegekregen dus die kan ik mooi samen met de staaltjes voor de vouwgordijnen gebruiken. We zijn er nog niet voor 100% uit, maar ik heb in iedergeval al een voorkeur voor de kleuren;

Warm grey wil ik graag op de muren, mooie grijs/bruine tint niet te donker. 
Daarbij wil ik een mooie donkere tint antraciet voor de vouwgordijnen.





Vorige week zaterdag was ik op zoek naar een kado voor me zus. Speciaal naar woonland gereden om een mooie robuuste kandelaar te halen, die ik zelf ook een tijd geleden kocht (zie onderstaande foto). Helaas waren ze uitverkocht. Desondanks kan daar nooit zo met lege handen naar huis gaan dus ik kocht er nog een kalligrafeer kwast bij voor mezelf! Toen moest ik nog steeds een kado voor me zus hebben, ze was afgelopen vrijdag jarig maar ik moest 6 dagen werken afgelopen week én ik moest voor de middag thuis zijn omdat vriendlief naar voetbal moest met de auto. Een enorme race tegen de klok in dus, aangezien we óók nog eens om moesten rijden omdat er een ongeluk was gebeurd op de A12. Het zat allemaal geweldig mee dus :) Maar op die omweg kwamen we gelukkig nog langs een winkeltje in Huissen die ook super leuke spulletjes verkoopt (MT Sfeeridee). Ik stapte binnen en zag meteen het perfecte kado staan, dus inpakken en wegwezen!


Tips en ervaringen zijn natuurlijk van harte welkom m.b.t. het kiezen van de kleuren!

Fijne avond allemaal.
Liefs,
Mandy

19 opmerkingen:

  1. Het kiezen van de juiste kleur vind ik persoonlijk heel erg lastig, zowel met verf als met stof. Het hangt ook erg van de lichtval af hoe iets uitpakt. Ik heb met onze slaapkamer A-4tjes met verschillende kleuren tegen de muur geplaatst en toen vond ik het nog steeds moeilijk. Je hebt dus weinig aan mij ;-). Ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mandy,
    Ik zou voor Hendrik gaan....(lijkt wel een dating advies ,hihi)....die kleur is niet de donker.
    heel mooi hoor, de kleur van de muur!
    Succes ermee,
    Groetjes,Sandra
    (Thuis bij Sandra)
    ps: ben nieuw in blogland, dus maak meteen reclame voor mezelf haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de kleuren die je hebt uitgezocht heel mooi bij elkaar passen.
    Wat grappig om op die manier weer een leuke woonwinkel te ontdekken met mooie spullen, dan ben je toch niet met lege handen thuis gekomen.
    Succes met de klus.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zus treft het met zo'n mooi kado.
    Voor ons zijn er ook vouwgordijnen in de maak.. Ben ook zo benieuwd naar het resultaat!
    Succes met kiezen.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vindt ik nou ook heel moeilijk een kleuren uitzoeken, maar je komt er vast wel uit.
    veel succes.

    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vindt ik nou ook heel moeilijk een kleuren uitzoeken, maar je komt er vast wel uit.
    veel succes.

    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook met de stofstalen rondgelopen hoor . Ik heb gekozen voor een toon op toon en dan elke lichtinval bekeken .
    Je moet ook rekening houden met de dichtheid van de stof om een transparantie te vermijden ( met de zon erop word het plots een andere kleur)
    Veel succes met het kiezen , komt vast wel goed
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, die grove structuur voor de vouwgordijnen! Nooit makkelijk, kleuren kiezen, maar Warm Grey New en Hendrik lijken me een hele mooie combi!
    Fijne dag! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moeilijk hè, een kleur kiezen. Ik kan ook zo lang twijfelen. Ik heb nu zelf gekozen voor een donkere kleur muur en lichtegrijze vouwgordijnen. Ik heb ook een lichtere kleur gekozen i.v.m. het verkleuren door de zon. Dit zie je meer bij een donkere kleur.
    Heel veel succes en we zien het resultaat vast wel voorbijkomen....

    groetjes, Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kleuren op de foto's vind ik prachtig. Maar zelf kan ik nooit kiezen, haha. Ben altijd bang dat ik er spijt van krijg of later toch nog weer iets mooiers tegenkom. Tenslotte doe ditmsoort klussen niet elk jaar opnieuw. Maar met klaverf in grijze en bruinige tinten kan het volgens mij niet mis gaan.

    Veel succes met kiezen. Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moeilijk hé....kleuren kiezen. Ik heb vaker ondervonden als je de staaltjes bij elkaar houd dan is het perfect op elkaar afgestemd. Maar als het dan los van elkaar hangt of staat kan het heel anders uitpakken door de lichtinval :((
    Het zijn wel prachtige kleuren die je hebt uitgezocht!
    Ben benieuwd....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die structuur van de vouwgordijnen. Ik vind warm Grey een mooie kleur op de muur. Ben be5wat het resultaat wordt, vast heel mooi! Succes met kiezen.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die structuur van de vouwgordijnen. Ik vind warm Grey een mooie kleur op de muur. Ben be5wat het resultaat wordt, vast heel mooi! Succes met kiezen.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja dat is altijd wel een dingetje om kleuren uit te zoeken, wat op de ene muur perfect staat, is op de andere muur weer niet mooi, wel altijd ontzettend leuk om te doen, ik ben zelfs wel eens met een woonblad naar de winkel gegaan en het blad naast de stalen gaan houden om te zoeken naar een kleur haha, maar het komt uiteindelijk altijd goed! De kleuren die je laat zien zijn hartstikke mooi, ben benieuwd hoe het er straks uitziet!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het blijft moeilijk kleur kiezen. Wij hadden in ons boshuisje de muur en een oud houten bed geschilderd twee kleuren die prachtig bij elkaar passen. Maar als ik het over zou doen zou ik mijn bed donkerder gemaakt hebben. Zo zie je wat een invloed lichtinval heeft. Maar op de foto zie ik prachtige kleuren. Succes met je keuze en ik kijk uit naar het eindresultaat.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een kleur uitzoeken is de ene keer bij mij snel gebeurd, en de andere keer blijf ik twijfelen...en bij twijfel niet doen, heb ik ondertussen geleerd. Ik vindt je logeerkamer prachtig, kun je al zien hoe smaken verschillen.
    De kleuren die je laat zien op je blog, vindt ik heel mooi.
    Succes ermee.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Komt vast goed Mandy....deze kleuren samen matchen naar mijn gevoel prima, nu zie je alleen de kleuren, straks is de slpk ingericht en klopt het hele plaatje!
    Succes!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lastig hoor.......er is zoveel mooi.......en dan heb je nog te maken met het licht.......
    Gaat vast goed komen....
    Moet wel lachen om het cadeau....ha...koop je iets voor jezelf.....nog niets....;)
    En nu.......ben er nu nog niet achter wat het is geworden.....ha...hoezo nieuwsgierig ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. pfff moeilijk is dat he? heb hier net allemaal verfkleuren uit ""moeten"" zoeken, succes ermee.
    je schaal vind ik om te kwijlen!
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen