maandag 12 oktober 2015

Herfst

Sjonge, als de zon niet schijnt is het echt alweer flink koud aan het worden! Vrijdag en gisteren heb ik nog lekker in de zon de hele tuin gedaan! Stonden een aantal rododendrons in, maar dat is niet echt mijn plant. Vooral niet als er nauwelijks bloemen aan komen.. Had er zo genoeg van dat ik de zaag heb gepakt en alles heb afgezaagd hahaha, ze waren namelijk echt groot! Nu nog de kluiten uitgraven maar dat is meer werk voor vriendlief ;)
Het zonnetje scheen vanochtend wel gezellig naar binnen, dus snel voordat ik moet werken nog even een paar plaatjes geschoten.


De buffetkast is ook weer een verhaal apart hoor. Ik had hem in de krijtverf staan maar dat vond ik teveel vlekken dus ik dacht, laat ik krijtlak van P&O kopen.. Nou flink aan het verven gegaan en het bleef glimmen!! Balen als een stekker dus. Contact gehad met P&O, het is immers matte lak. Kreeg ik te horen dat het de MEEST matte lak was, maar dat het dus eigenlijk zijdeglans is.. Dus zit ik met ca 800 ml zijdeglans verf thuis waar ik niks meer mee doe. Voor het ongemak kreeg ik kosteloos 1L krijtverf + 1L sealer opgestuurd :) Heb hem nu weer in de krijtverf staan, maar moet de sealer er nog wel overheen doen. Zoveel mooier weer!!






Nieuwe volgers; welkom! Leuk dat er nog steeds volgers bijkomen :)
Ik heb ook de optie om via mail te volgen dus voor de stille volgers een tip! Je krijgt dan een mailtje met dit blogbericht! Het enige wat je moet doen is even rechtsboven je email adres toevoegen.
Als je op submit klikt,moet je de code invullen die in beeld staat (dit is om spam tegen te gaan). Je krijgt dan een mail op het opgegeven mail adres waar je even een link moet activeren! Anders zul je geen berichten ontvangen!

Ik wens iedereen een fijne dag!

Liefs
Mandy
\

35 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe met je kast zeg. Ik kan me voorstellen dat je er van baalde. Ik wil een grenen kast in ons boshuisje verven maar dan moet ik toch maar eens goed kijken of de kruitlak van cc ook zo glimt. En dat willen we niet. Heerlijk even een zonnetje in de kamer .
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mandy,

    Ben heel benieuwt of de sealer ook iets van glans heeft? Ik ga van de week de salon tafel van mijn (overleden) ouders verven ook met de krijtverf (ashes en river silt )van p&o en wil m sealen met wax van annie sloan (ook verouderen gelijk met de darkwax). Was/ ben een beetje bang dat de sealer teveel glanst.

    Tafel zou eigelijk in de loogbeits gaan maar het is heel erg mis gegaan bij het laten zandstralen dan verven nog de enige optie is

    Vorige week een eikentafeltje na loogbeits afgewerkt met matte wasvernis die ook meer glimt dan ik verwacht had. Vooral als je er schuin opkijkt glimt t enorm,erg jammer.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend is dat he, als het anders uitpakt dan gehoopt. En loogbeits is heel mooi spul, maar moet ook echt een beschermlaag hebben anders krijg je kringen als het nat wordt. Misschien dat esatto iets heeft omdat ze het ook verkopen. Ben ook benieuwd naar de sealer.. resultaat zal ik volgende keer posten!!

      Succes met het opknappen van jullie tafel. Je zou eventueel nog voor een matte lak kunnen gaan van de bouwmarkt, hoor ik ook steeds meer over!

      Liefs
      Mandy

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je reactie. De loogbeits en lak komen van esatto ;-)

      Jij ook succes met de lak, ik hou je post in de gaten :-)))

      Fijne avond,

      Saskia

      Verwijderen
    3. Vandaag de eerste laag sealer erop, tot nu toe tevreden. Ik zal er een post overmaken, dus dan kun je het resultaat zien! Ben tot nu toe erg tevreden, gelukkig!

      Fijne avond!

      Verwijderen
  3. ah balen is dat zeg, ja klopt het glimt net ietsje....het is wel sterker, maar als nu een sealer hebt komt het ook goed, mooie plaatjes!
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met het afwerken van de kast, hij ziet er mooi uit.
    Leuk tafel-tafereeltje van kruiken heb je.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het wel mee vallen met dat glimmen van krijtlak. Nu heb ik wel krijtlak van Carte Colori, misschien is dat anders. En misschien ook de plaats waar de kast staat, bij mij staat hij achter in de kamer en valt er nauwelijks daglicht op.
    Maar het is wel balen dat je hem dan weer over moest doen.
    Succes ermee!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's weer. Balen van je kast, ik hoop dat het toch nog wordt zoals je gehoopt hebt.
    Liefs,
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo blijf je wel lekker bezig ;-).
    Maar je kast is wel weer mooi geworden.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een werk zo met die kast! Heel sfeervolle plaatjes van je woonkamer. Dat groepje kruiken staat erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben benieuwd naar je kast..Vind op je tafel je tafereeltje zo mooi,geweldig je kruikjes!

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk het zonnetje dat naar binnen schijnt, Mandy! Mooie foto`s.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen van de kast maar ook wel service dat jou andere verf werd toegestuurd. Ik hoop dat het nu gaat worden zoals je wil. Mooie sfeerplaatjes heb je gemaakt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De kleur van de kast is supermooi !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet leuk dat de kast niet het gewenste resultaat had . Maar wat een goed service , zomaar een litertje cadeau .
    Ik heb de kasten op de slaapkamer met de matte lakverf van CC geverfd en deze is echt heel mat , ik ben er heel tevreden mee.
    Prachtige kleur ook en het zonlicht op de kruiken , zo mooi !
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie sfeerfoto's zo met het zonnetje erop. Wat balen zeg van je kast. Het verven is zo'n pittige klus. Maar goed, ik hoop dat hij straks helemaal naar je zin is.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een service zeg! De kleur ziet er wel mooi uit van de kast...de verf kan je vast wel weer verkopen op marktplaats!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's. Dat is balen dat het anders is dan je verwachte, ik hoop dat het nu goed komt.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er mooi uit bij je, en de kast is prachtig geworden!
    Zo zie je maar:Eind goed al goed !
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de kast ook prachtig, waarom moet daar een sealer overheen?? Doe ik nooit met de CC krijtverf....
    Enfin je gaat toch door tot het helemaal naar je zin is ;-))

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie plaatjes laat je zien, zo met het zonnetje in huis.
    Ik vind je kast super mooi...ik zet kasten niet in de sealer, het effect wordt volgens mij minder.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie sfeerplaatjes! Je kast ziet er prachtig uit zo. Ik zou eerst wel een proefstukje maken met de sealer. Want zoals Inge hierboven ook al zegt, wordt het effect van de krijtverf wel wat minder.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's zo met die zon naar binnen, dat levert altijd mooie plaatjes op. Ik doe ook nooit een beschermlaag over kasten die in de krijtlak staan, want de kast is gewoon afneembaar met een sopje, of heb je muurverf gebruikt voor de kast?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee krijtverf! Maar denk omdat het zwart is dat je alles er gewoon heel snel op ziet. Heb ook een kast in krijtverf in de kleur Loam, daar heb ik geen problemen mee! Heb hem nu weer in de krijtverf staan van p&o en Vandaag de Sealer erop gedaan, tot nu toe erg tevreden over de kleur en matheid (gelukkig!!)

      Liefs
      Mandy

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  22. Ik heb ook een kast in de zwarte krijtverf en die is inmiddels niet meer om aan te zien!! Geen sealer erop gedaan dus of het daar van komt? Ik ga 'm deze winter overnieuw doen maar wacht even op jouw ervaringen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij verveelt je niet :-) Fijn als het resultaat dan ook naar je zin is..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Getsie, balen is dat. Heb je net veel werk verzet, is het niet naar je zin. Ik heb veel in de krijtverf staan maar ik vind het meevallen wat vlekken betreft. Je kunt het ook goed afnemen, vind ik.
    Kijken hoe het met de sealer uitpakt.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie plaatjes.. Ik ken dat inderdaad, denk je een andere verf te nemen
    omdat het makkelijker is in gebruik, pakt het toch niet mooi uit in het juiste sfeertje..
    dan maar gebruikonvriendelijk met een mooi resultaat toch? Maar met de sealer
    voorkom je denk ik wel een hoop vlekken zeker?
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijke plaatjes!
    Wat jammer als het resultaat van veel werk tegenvalt.. hopelijk kan je er nu toch van maken dat wat je in gedachten had.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi,,,, , i love your blog ,, you have a new follower
    Angelica

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heb je al antwoord van Pure&Original over de kalkverf in je hal?
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heb je al antwoord van Pure&Original over de kalkverf in je hal?
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen