vrijdag 2 oktober 2015

Kaakchirurg

Vanochtend moest ik naar de kaakchirurg om de laatste verstandskies te laten verwijderen. Nou ik kan jullie zeggen dat, dat geen pretje is! Een aantal jaar geleden (schijnbaar 2010, dus dik 5 jaar geleden) moest ik al voor mijn eerste verstandskies. En dat is me zo ontzettend tegengevallen!! Ik noem het maar gewoon een traumatische ervaring ;) Ondertussen in die 5 jaar tijd zijn er twee stuks bij de tandarts getrokken, maar de laatste was dus andere koek. In plaats van rechtop groeien, is hij gewoon gekanteld en drukte hij dus tegen mijn achterste kies aan. Hij móest er dus echt uit. En jullie raden vast het vast al; met heéél veel tegenzin! Heb ook expliciet om een andere chirurg gevraagd wat resulteerde in een prettige behandeling! Tot nu toe nog geen gekke blauwe plekken, zwellingen en gekke dingen gelukkig. We wachten het af hoe het heelt :)

Als je dan toch thuis zit en niet te veel wil doen dan is het perfect om half afgemaakte projecten af te maken! Een paar maanden geleden kocht ik een houten ornament, waarschijnlijk iets wat afkomstig is van een kast dat wel iets weg had van een ossenoog. Ik dacht dat is wel leuk om op een pootje te zetten :) Dus zo gezegd zo gedaan!


Ik heb van de uiteinden wat afgezaagd want daar zaten 'stokjes' aan hem om ergens op te zetten.
Heb hem alleen behandelend met chloor tegen de houtworm (werd mij verteld door de verkoper, welke een oude man was met een schuur vól antiek en oude dingen)


Een week of 3 geleden liep ik ook in een plaatselijk tuincentrum (Het Hoogeland, beekbergen)
En daar zag ik heel veel oud houten wateremmers staan. Na twijfelen toch niet meegenomen, zelfs die week erop nog een keer geweest , stonden er nog steeds genoeg maar nee, zonder emmer naar huis gegaan. Vorige week toch wéér terug gegaan en toch maar een emmer mee naar huis genomen. Voor een hele mooie prijs zelfs :) Dus bij deze, gewoon leuk met een plaid erin naast de buffetkast!



Afgelopen zondag ben ik ook nog even met m'n moeder langs woonland geweest. Bij Potterieke kocht ik een tijd geleden een mini krukje voor in de wc om een schaaltje met zeep op te zetten. Al een paar keer bij de kringloop wezen kijken voor een stoer schaaltje of bakje. Tot 2 keer toe gekocht, maar ze waren het allebei niet. Dus op naar woonland :) Dan toch maar een 'oud' bakje gekocht. Bij de kringloop een schaaltje voor 20 cent en een bakje voor 50 cent, wat gunstiger van prijs maar als het me niet zint ga ik me er aan irriteren , dus dan maar voor een nog net schappelijke 19,95 het volgende bakje gevonden; 



Bij de Tuinen een paar lekkere zepen bij gekocht, van Jacob Hooy en een Aleppo zeep. 
Liggen meer voor de sier dan voor gebruik hahaha, hopelijk snappen de gasten dat ook :)

Ik wens jullie een fijn weekend!
Liefs
Mandy

15 opmerkingen:

  1. Mandy je ben leuk geslaagd dat krukje vind ik ook zo leuk staan met schaal en zeepjes. Mooie sfeerfoto's.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh....nu ik dit verhaal lees voel ik het ook weer! Een aantal jaren geleden ook bij de kaakchirurg de kies er uit gehaald.....ook traumatisch! Ik heb nog wel 3 maanden last gehad van mijn kaken vanwege het open houden van de mond met die klem! Grrrr....ik voel met je mee!
    Maar zo'n mooi schaaltje troost toch wel hè!
    Sterkte en een fijn, pijnloos weekend!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahhh sterkte met je wang! hopelijk blijft het zo!! k hoop het echt voor je.
    je hebt weer hele leuke dingen, dat je die emmer niet gelijk meenam, hij is super gaaf!
    en zo,n bakje....je geloofd het of niet daar zat ik vanmiddag aan te denk, met de wls op schoot......zag ik dat voor in de keuken bij iemand, gelijk gaan dan de raderen.......dat wil ik ook! en maar denken of ik zoiets niet in huis nog ergens heb.....nee:( en heb dat dan maar in mn hoofd....jij hebt een hele gave gekocht! soms heb je gewoon geluk bij de kringloop.......bij mij ligt er ook zeep voor de sier:) en ook nog een droogdoek voor de sier, erg zijn we eigenlijk he??
    haha
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk gaat het goed met je kaak, sterkte in ieder geval.
    Je ornament vind ik erg mooi en de emmer (aker) had ik waarschijnlijk direct meegenomen haha, hoewel je hem dan misschien niet voor een leuk prijsje gehad had. Wij hebben er ook één, ietsje donkerder en daar hebben we in de hal de paraplu's in staan, maar ik geloof dat ik er ook een kleedje bij hang, want voor 2 plu's is hij wel wat groot :-)
    Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker toch zo rommelen, sterkte met je kaak.
    Groetjes Coby (cbcosycot IG)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is altijd fijn als je van die verstands-krengen af bent. Daarom laten we ze bij onze kinderen voor hun 18e jaar al verwijderen, want dan zitten ze nog wat 'losser'. De oudste is er ook al van verlost en het viel reuze mee. Ikzelf was ook al wat ouder, dus ik weet hoe vast ze kunnen zitten en hoe scheef! Hopelijk valt de na-pijn mee en kun je lekker genieten van je 'troost-schaaltje'...hij is mooi! Ja, het is altijd afwachten of er bezoek is die het niet snapt dat er ook zeep kan liggen voor de sier....
    Fijn (pijnloos) weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad geen pretje, zo'n verstandskies die eruit moet. Gelukkig lijkt het deze keer mee te vallen, ik hoop dat dat zo blijft. Het schaaltje is heel mooi, het combineert heel goed met de stukken zeep. Die wil je het liefst gaaf houden, dat snap ik wel. Ik beloof je dat ik er in ieder geval afblijf ;-). De wateremmer is ook een mooie aankoop.

    Fijn weekend nog. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je ornament en de emmer vind ik heel erg mooi. Sterkte met je kaak.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij noemen dat een wijsheidstand , maar het blijft hetzelfde , als hij eruit moet.
    Jouw ornamentje is leuk zeg , ook de emmer staat mooi.
    En in mijn toilet liggen ook zeepjes waar je eigenlijk niet mag aankomen ,hahaha.
    Alvast een fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mss voel je je al wat beter inmiddels...?
    Leuke spulletjes heb je weer gevonden....soms hebben ze daar leuke vondsten bij het Hoogeland...jammer dat ze niet nog meer speuren naar Brocante...het heeft er veel voller gestaan met oude spullen ooit!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook zo bang voor de tandarts door een traumatische ervaring,
    ben stilletjes aan wel over mijn ergste angst aan het heenkomen.
    Hopelijk voel jij je ook wat meer op je gemak nu het deze keer iets beter is gegaan.

    Wat heb je mooie decoratie in je huisje staan!
    Ik hou wel van die aparte 'ouderwetse' dingen die jij nieuw leven inblaast.
    Fijne zondag nog.

    Liefs,
    www.liveforthisstyling.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, ik weet er alles van. Heb alle vier de verstandskiezen eruit laten halen, en bij twee ervan ben ik enorm ziek geweest omdat er een ontsteking zat.
    Hoop, dat het allemaal meevalt en het goed geneest.
    Je krukje staat heel mooi met de zeepjes, en ruikt ook nog eens lekker fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg je ornament. Ik ben vandaag ook op zoek geweest in het tuincentrum om een statief te vinden maar helaas. Je andere vondsten zijn ook prachtig! Sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moet ook al jaren mijn verstandskiezen laten trekken, maar heb het nog niet laten doen. Ik zie er zo tegen op...
    Je ornament is leuk geworden. Zeepbakje is ook mooi met die verschillende zepen.

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Op de eerste plaats beterschap. Kan t me nog herinneren hoe het met 1 van mn zussen gesteld was na het verwijderen van die kiezen, als ik het me nog goed herinner, eerste 2 en vervolgens 2 weken later de andere 2.
    Ik hoop dat je snel hersteld. Maar je besteed je tijd goed. Leuk dat ornament.
    Fijne dag

    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen