maandag 30 november 2015

Post nummer 50!

Toen ik net op nieuw bericht klikte, zag ik dat dit inmiddels mijn 50e post is! Wat wel grappig is, dat ik van de week nog door mijn eigen blog scrolde en dat je echt kunt zien hoe alles veranderd in je eigen huis. Toen ik begon met bloggen dacht ik echt; mijn huis is klaar om op de foto te gaan! En als ik het dan zelf terug zie denk ik weer; goh dat ik dat graag wou laten zien. Kennen jullie dat? Natuurlijk veranderd je smaak ook met de tijd. Je ontdekt nieuwe woonwinkels (in mijn geval via blogs etc.) je gaat andere dingen leuk vinden, je raakt op dingen uitgekeken (bijv. witte poten en een houten blad ;)) en zo krijg je een bepaalde sfeer die je zelf voor ogen hebt. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet in één keer, en dat zou ook niet leuk zijn. Want waar zouden wij, dames, zijn in een huis waar niets meer voor valt te kopen ;)! 

Sinds ik ben gaan bloggen probeer ik een eigen stijl te creëren. Natuurlijk zijn er bepaalde items die veel van ons kopen zoals vele accessoires, lampen, banken etc. Maar toch kun je daar goed je eigen draai aan geven. De één houdt van een kleur accent, de ander van heel stoer, sober of juist net een industriële touch. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in zo'n fase beland ben waarin ik me nou afvraag welke kant ik op wil met ons interieur. Ik hou van sober, stoer, rustig, kleur, industrieel, romantisch en nog véél meer. Op dit moment ben ik heel erg opzoek naar een mix daartussen. En bij het opzoek zijn hoort natuurlijk veel inspiratie opdoen! (geen probleem natuurlijk ;))

Ik heb de eerste knoop al doorgehakt en dat is het verven van de hal en woonkamer. Omdat ik de kleur die nu op de muren zit eigenlijk nog steeds wel mooi vind, heb ik een dergelijke kleur uitgekozen maar dan in kalkverf van P&O. Ik ga denk ik deze week met de hal beginnen en volgend jaar februari de woonkamer. Dan heb ik een weekje vakantie en kun je lekker aan één stuk door. De hal is een stuk kleiner met verschillende muren dus kan ik de kleur ook eerst goed zien voordat ik er in de woonkamer mee begin. En zoals jullie kunnen lezen is het de kleur River Silt geworden. Een mooie warme bruin tint. Boven in de slaapkamers hebben we grijstinten, maar dat wil ik niet voor de woonkamer. Ik vind zelf bruintinten een bepaalde warme sfeer uitademen, en dat past meer bij mij dan een hele grijze woonkamer.



Afgelopen vrijdag ben ik jarig geweest en heb ik alweer een beste leeftijd bereikt (HAHA). Alweer 23! Ik ben goed verwend met een tablet (mooi handig voor het lezen en schrijven van blogs:)) een schuurmachine, geld, chocolade, wijn en prachtige bloemen van vriendlief :) 



 Van het verjaardagsgeld heb ik een nieuwe lamp gekocht die ik heel graag wou hebben voor naast de bank. Naast de bank hebben ongeveer al 4 verschillende lampen gestaan en ik kon niet zeggen Ja, dat is hem. Nu komen we dus even terug op het bovenste verhaal over spullen die we allemaal wel kopen. Een hoge lampenpoot met een klein rond cilinder kapje. Eerder al eens één via MP gescoord maar dat was niet zo'n robuuste mooie met een stenen voet. Deze lamp heeft gewoon een hele andere uitstraling. Ze zijn niet met elkaar te vergelijken. 




Ooo, ik hou zo van dat pootje, hihih. Ja, ik vind hem echt prachtig! Ben er heel blij mee en hij staat hartstikke leuk naast de bank. Niet te groot, niet te veel aanwezig. Hij staat er gewoon chique te wezen. Het kapje heb ik alvast op de toekomst uitgezocht, voor bij de kleur River Silt. Hij is zacht grijs, met een zand kleurige toon erin.

Nog een leuke toef gekocht met wat rood erdoor. Alvast leuk voor de kerst. Heb hem aan een muurkandelaar vast gebonden. 


Zaterdag ben ik met mijn moeder nog langs de sfeerdagen van seizoen & stijl geweest en daarna doorgereden naar de Potstal (waar ik de lamp gekocht heb!) Onderweg van Seizoen en Stijl naar De Potstal kwamen we langs een aantal weilanden waar we nog hele grote berenklauwen zagen staan. Mijn moeder had er nog geen en wou er wel één. Dus de auto omgedraaid en gekeken of we er bij konden komen. Het was echt heel vies en modderig, en ik moest over een struik klimmen. Maar ach, ik wou er zelf ook nog wel 1! Met nieuwe schoenen aan, lees met witte zolen, door de wildernis geklauterd en 2 grote berenklauwen geplukt. Nou ik heb wel gelachen hoor haha. Maar we zijn wel huiswaarts gegaan mét berenklauw. 




De lamp die naast de bank stond heeft nu een mooie plek boven gekregen, op de logeerkamer naast het bed! Vind het wel heel schattig zo :)


Ik wens jullie allemaal een fijne werkweek toe! 
Liefs,
Mandy


20 opmerkingen:

  1. Ontzettend gezellig, Mandy! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst: gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat heb je een leuk, herkenbaar verhaal geschreven. Want we zijn als woonliefhebbers steeds op zoek naar mooie items. Ik kijk z keer niet naar trends maar naar wat IK mooi vind. Een ander mag er van alles van vinden maar het gaat toch om je eigen smaak. Bij al die zoektochten helpen de woonblogs zeker bij haha ik ben van wit naar stoer en landelijk gegaan. Gelukkig heb ik een man die daar helemaal in mee gaat en dat is wel zo handig!
    Bedank voor je blogs want ik krijg er veel inspiratie van en.....ga er mee door!!
    Hartelijke groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken het wel, smaken veranderen en we worden allemaal beïnvloedt door de mode. Toch blijft de basis van wat je mooi vindt wel ongeveer hetzelfde. Ik vind trouwens een tafel met houten blad en witte poten nog steeds leuk. In 'brocante-land' zie je het ook nog steeds wel en daar blijf ik toch graag nog bij. Mijn hart ligt nog steeds bij het 'Franse brocante sfeertje', voor mij niet teveel stoer gedoe. Het gaat ook allemaal zo op elkaar lijken, iedereen dezelfde kleuren, vazen en tafels. Ik ben het met je eens dat bruin-beige tinten warmer en gezelliger zijn.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent nog lekker jong, mijn dochter is 22.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je verjaardag...23...nou ik wel wel ruilen hoor...hihi...
    Als ik hier zo om me heen kijk heb ik ook best veel bruintinten, in combinatie met grijs is dat warm en gezellig...althans dat vind ik ervan...ik ben blij met deze stijl, want mijn zoektocht is teneinde...eindelijk de stijl gevonden waar wij ons happy in voelen, ik heb vanalles al gehad...brocante...iedereen met dezelfde mariabeelden...dezelfde paspoppen, de schaapjes met houten poten ect. Riviera Maison...alles wit met een tekst...iedereen hetzelfde dienblad en dezelfde glazen voorraad pot...Volgens mij blijf je dat in iedere stijl houden, de kunst is om het zo te combineren dat het toch weer heel anders oogt...lekker je ding doen en je happy voelen, ongeacht wat een ander er van vindt, dat is het belangrijkste....dat heb ik ondertussen wel geleerd...
    Je hebt in ieder geval al weer een mooie kleur uitgezocht...
    Je lamp is trouwens ook mooi...lekker stoer!

    Fijne dag nog.
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Mandy. Ik las dat je het weekend ook zo'n rondje leuke winkels hebt gedaan. Wij waren er vrijdag. Heerlijk vind ik het evën sfeer proeven. Moeilijk om de juiste kleur te vinden he? Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de kleur in je kamer. Maar dan moeten we nog even wachten op het resultaat. Zelf heb ik een proefpotje kalkverf eucalyptus van cc gekocht. Is ook net weer even wat anders. Je lamp staat mooi naast je bank.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alsnog van harte gefeliciteerd Mandy, wat een heerlijke leeftijd heb je. Toen wij zo jong waren, hadden we een bij elkaar vergaard zootje thuis, zoals toen een beetje de mode was. Had ook wel wat...... Inmiddels is de inrichting al meerdere malen helemaal veranderd, maar nu blijft het vast en zeker lange tijd zoals het momenteel is.

    Je hebt een bijzonder mooie lamp gekocht. En een prachtige berenklauw gevonden, de moeite van al het geklauter meer dan waard. Hopelijk zijn je schoenen weer schoon.

    Bij het lezen van de woonblogs krijg ik wel eens het idee dat een aantal blogsters zich veel te veel aantrekt van wat anderen vinden, dat ze (ten onrechte?) denken er niet bij te horen als het niet stoer en grijs is, met dezelfde Hoffz(achtige) meubels en accessoires.
    Doe en kies wat jezelf mooi vindt (en je vriend natuurlijk haha) en wat bij jullie portemonnee past. Originaliteit is belangrijk, leuk en hoeft niet per se duur te zijn.
    Succes met je schilderwerk, ik ben benieuwd.

    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag, wat ben je nog jong ;-)! Ik had wat leeftijd betreft je moeder kunnen zijn. Ik was zaterdagmiddag bij Seizoen en Stijl en ben daarna ook nog langs de Potstal gegaan. Bij S&S heb ik volgens mij wel twee blonde dames gezien die volgens mij moeder en dochter waren, dus misschien waren jullie dat wel.

    Ik heb net als jij heel veel inspiratie van blogs gehaald, maar wat ik niet mooi vind komt hier niet in huis...al heeft heel blogland het bij wijze van spreken. Zo heb ik zelf helemaal niets met Maria beelden, die heb ik dus ook nooit gehad. Maar ik zie ook genoeg voorbij komen wat ik super mooi vind hoor. Dus er is absoluut een wensenlijst!

    Ik vind het kiezen van een juiste kleur voor op de wand altijd zo moeilijk. Je wil het mooi op elkaar afstemmen maar dan moet je eigenlijk een vooraf uitgewerkt totaalplan hebben. Ik vind grijsbruine tinten ook mooi, ik overweeg ook iets in die richting voor de hal. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie wordt!

    Je hebt een mooie lamp bij de bank staan!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte gefeliciteerd!
    Ik begrijp je zoektocht naar wat bij jou past helemaal. Soms is het moeilijk kiezen waar je voor wilt gaan.
    Maar doen waar jij je goed bij voelt is toch het belangrijkst he ;-)

    Je lamp is werkelijk waar een plaatje.. al vind ik die naast het logeerbed ook mooi!

    Fijne avond
    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je verjaardag, jonge blom! Gelukkig hoef je je niet nu al vast te leggen qua interieur, zoals dat vroeger wel eens was: je ging naar één winkel en kocht daar alles bij elkaar passend en daar keek je dan de komende 30 jaar tegenaan...Haha, daar had ik toen ook al een hekel aan. Een interieur moet groeien. Ze zeggen wel eens dat eerst je ouders in je huis wonen, dan de buren en uiteindelijk is het je eigen smaak. In blogland is zoveel keus, dus inspiratie genoeg (mits niet iedereen achter dezelfde olijfbak of rambeeldjes rent). Kies eruit wat echt bij je hoort, waar jij je thuis voelt. En natuurlijk bij je portemonnee past, ook niet onbelangrijk. Je bent nog jong, dus dit zal heus niet je laatste keus zijn qua inrichting. Wie weet, over 10 jaar zit je voor een oranje wand, met een macramé-kunstwerk ertegen...alles komt tenslotte een keer terug, hihi....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je verjaardag. Mooie lamp heb je gekocht, toevallig heb ik er pas ook zo een gekocht bij Esatto. Ook zo'n leuke winkel. Veel succes met je schilderklus. Het ziet eruit als een prachtige kleur.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Alvast veel succes met het schilderen in februari, ik heb die kleur ook en ben er super blij mee!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo.....al 23 jaar!! Haha, wat heerlijk jong nog! Nog gefeliciteerd en ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!
    Zo te zien aan de cadeau's in ieder geval wel.
    En ja, wat betreft een smaak zoeken......gewoon doen wat jij mooi vind! Natuurlijk verandert je smaak als je naar die leuke winkels gaat en de blogs leest, maar je hoeft niet alles na te doen. Het is juist zo leuk om je eigen weg daarin te vinden. Ik hou ook van de bruine tinten, die hebben wij boven op de slaapkamer. In de kamer hebben we lichtgrijs: die donkere kleuren vind ik maar niks: zo somber! Maar dat is dus mijn idee, daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn! Gelukkig niet....
    En trouwens....die lamp van je slaapkamer......die hebben wij ook, maar dan naast de bank, haha. Die was van mijn schoonmoeder en staat al jaren beneden, dus.....we hebben een beetje dezelfde smaak!

    groet Trijnie
    en oh,ja......de nieuwe lamp is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd... Mijn jongste word over twee weken 24. Dus ik voel me opeens erg oud bij jou hihi...
    Ik heb trouwens ook heel veel bruintinten in huis, en vind het altijd net wat warmer dan alleen maar grijs.
    En je bent nu dus in het bezit van een echte Betuwse berenklauw hihi... Staat mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je verjaardag. Je hebt een prachtige lamp gekocht ik heb hem namelijk ook :)
    Ik heb ook meer bruintinten dan grijs in huis.

    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd. Heel mooi die staande lamp en de andere lamp staat ook mooi naast het bed. Fijn dat die ook weer een plekje heeft gekregen!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Supermooie lamp heb je uitgezocht zeg, ja je verhaal is zeker herkenbaar, ik hou heel erg van sober en stoer maar toch hier en daar ook weer van een chiq accentje, zolang het goed matcht en je je er prettig bij voelt is het goed denk ik dan maar!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi Mandy! Je lamp, je nieuwe kleur en de logeerkamerlamp staat ook prachtig naast het bed!
    Toen ik 23 was begreep ik helemaal niet wat ik wilde in huis....dat ontstond pas jaren later! Nu heb je ook veel meer mogelijkheden om stijlen naar je zin te vinden....blogs, winkels, webshops, marktplaats.....
    Veel leuker om zo tot iets te komen...je hebt het super gezellig!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!
    Je hebt mooie kado's gekregen en uitgezocht!!
    Wat zijn je lampen ontzettend mooi zeg, allebei staan ze op een prachtige plek nu! Ik herken dat wel..je eigen stijltje zoeken!
    Uiteindelijk zullen we hem wel vinden! ;)
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Mandy, bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik heb me ook bij jou aangemeld. Wat grappig zeg, dat je bij ons een bankje hebt besteld. Ik ben even terug gaan zoeken in de mailbox en nu weet ik het weer. We deden toen heel veel met steigerhout en jij was met je moeder toch? Je hebt wel een prachtig huis zeg! Super. River Silt is een prachtige kleur. Ik vind jouw houten vloer ook heel mooi. En je tv meubel is echt heel goed gelukt! Nou, ik ga je volgen hoor. Groetjes, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog van harte met je verjaardag!
    De lamp is echt super mooi; goed kado ;-)
    Je hebt het heel gezellig!
    Fijn weekend alvast, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen