vrijdag 8 januari 2016

Opgeruimd staat netjes

Goedemiddag!
Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog afgelopen jaar. Hartstikke leuk om al die reacties te lezen! Ik wil ook iedereen een fijn, gelukkig en gezond nieuwjaar toewensen met veel inspiratie en creativiteit :-) Ondertussen het huis weer ontdaan van de kerstsfeer. Heerlijk dat alles weer is opgeruimd! 



Afgelopen jaar op de valreep nog de hal geverfd. Het resultaat was eerst wel een beetje deprimerend hoor. Ik kreeg niet het resultaat dat ik verwacht had. Uiteindelijk na een derde laag is het wel beter geworden, op zich wel tevreden, maar had liever wat meer 'streepeffect' gehad. Omdat wij maar een smalle hal hebben is het lastig om foto's te maken. Maar richting het trapgat kunnen jullie er een kleine glimp van opvangen! Op de foto lijkt het ook nog eens minder dan in het echt.. Met de kleur ben ik wel meer dan tevreden! Ik vind River Silt een heerlijke warme kleur, maar toch ook weer niet te donker! Nu alleen de woonkamer dit jaar nog :-)


De kandelaar aan de muur maakte ik voor m'n schoonzus. Tijdens het woonshoppen spotte zij deze voor een prijs van 36,95.. Waarop ik dus alweer dacht; die maak ik zelf wel voor je! (zij reed, dus als tegenprestatie had zij 2 wandkandelaars gratis ;-))
Dit zijn ze geworden.. 


Hoe leuk! Vond ze zelf zo leuk geworden dat ik zelf ook maar aan de slag ben gegaan. En toen wou m'n zus ze ook! Ze zijn gemaakt van hout, je bevestigt 2 planken in een L vorm aan elkaar. Daarna heb ik ze ingesmeerd met muurvuller. De natte muurvuller heb ik bewerkt met een droge schuurspons, de achterkant heb ik gebruikt als 'stempel' . Nadat de muurvuller droog was heb ik ze licht opgeschuurd omdat het best scherp was geworden door het sponzen. Daarna bewerkt met donker grijze verf. Een flinke klodder erop en daarna met een natte schuurspons (de zachte kant) uitgesmeerd. Op sommige plaatsen wordt de verf wat dunner waardoor je het witte er meer doorheen ziet. Zo krijg je een 'betonlook' . Ik heb het daarbij gelaten omdat ik de kleur al heel gaaf vond. Voor het bewerken met muurvuller heb ik nog een gat geboord om hem aan op te kunnen hangen.


Op de salontafel de schaal ontdaan van alle eikeltjes, kastanjes en dennenappeltjes. Daar ligt nu alleen een toef in met een koehoorn en waxinelichthouder. Ik heb de toef al wel bijna een jaar.. droogt zo mooi in :-) 





De kast gaat er denk ik dit jaar ook een keer aan geloven.. Nee ik ga hem niet verven, maar wel verplaatsen denk ik! Ik wil graag een wat groter model met wat meer opbergruimte. Een wat vierkanter model met één grote deur.  Vandaag nog langs verschillende kringlopen geweest maar er stond helaas niks leuks. Dan maar m'n vriend MP in de gaten houden :-)



Ik wens jullie allemaal een goed weekend!
Liefs,
Mandy

29 opmerkingen:

  1. Het ziet er gezellig uit bij je en de wandkandelaars heb je mooi zelf gemaakt. Leuk om te doen en een mooi resultaat.
    Groeten van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gemaakt Mandy zo heb je weer een leuk item voor in huis.

    Jij ook een heel mooi, nieuw en sfeervol jaar gewenst.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sfeerfoto's heb je weer gemaakt!
    Erg origineel de kandelaar die je gemaakt heb, ik denk dat veel bloggers zullen volgen om dit ook zelf te maken.
    Voor jullie ook een goed jaar gewenst!
    Fijne avond en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig huis heb je! Geweldig de waxinelichthouders en... ik vind het kastje wat je nu hebt prachtig!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke wandkandelaars en weer mooie sfeerfoto's!
    Fijn weekend!
    Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soortgelijke wandkandelaars zag ik vorige maand ook ergens, volgens mij waren ze daar zelfs nog wat duurder. Ik had toen ook de gedachte dat het toch niet zo moeilijk moest zijn om dit na te maken, voor een veel leuker prijsje. Ze zijn mooi geworden hoor!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die kandelaars zijn en zelfgemaakt geeft
    een voldaan gevoel!
    Prachtig hoor je inrichting van je huis!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb die kandelaars ook gezien, mijn man heeft er ook gemaakt, zit nog voor geen €10.- materiaal aan, schandalig duur zijn ze...super snel zelf te maken.
    Die van jou zijn ook mooi hoor.
    Mooie plaatjes laat je zien.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kandelaar, en die heel makkelijk te maken is.
    Gezellig weekend.
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gedaan die kandelaars. Succes met de zoektocht naar een geschikte kast, je loopt er vanzelf wel tegenaan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er allemaal gezellig uit.
    Kandelaars zijn goed geslaagd.

    Fijn weekend,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om iets te zien en te denken:dat kan ik zelf ook! Ik had dat met die kerstboompjes die je nu veel ziet. Vorig jaar dacht ik ook: die maak ik wel zelf! Mooi zijn de kandelaars geworden en een leuk idee!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, dat heb ik nou ook als ik zoiets zie en het prijskaartje erbij zie hangen: dat kan ik ook zelf wel...(of ik kijk manlief lief aan voor het zaagwerk). Ze zijn heel leuk geworden.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie blogpost, Mandy! Je hebt het heel gezellig in huis. De vloer is goed gelukt en ook de kandelaars vind ik super leuk, leuk idee ook! :) Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn die kandelaars geweldig mooi geworden. Ik heb genoten van je mooie sfeerfoto's.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk warm winters sfeertje in je huis!
    Dat sfeertje houd ik ook nog even vast hoor .. altijd zo gezellig!
    Fijn weekend, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je wandkandelaars super! En wat lief dat je ze ook voor zus en schoonzus hebt gemaakt. Ik hoop dat je snel een kast naar je zin vindt. De kast die er al staat vind ik overigens erg mooi.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja , soms val je achterover van de prijzen , en zoiets maak je lekker zelf . Ze zijn super !
    Wat wij kunnen met wat hout en verf hè.
    Succes met het zoeken naar een kast , lukt vroeg of laat wel .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hartstikke goed gelukt Mandy, staat super gezellig!!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk zijn die kandelaars geworden. Leuk is dat dan als je het ook zelf kunt maken hè? Succes met zoeken naar een kast!

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt leuke kandelaars gemaakt, ik heb er ook al een tijdje wat van hangen
    Ideaal als je de leuke dingen zelf kunt maken he
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je die kandelaars mooi gemaakt! Heerlijk om zelf dingen te maken. Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een superorigineel idee zeg, ze zijn echt heel erg gaaf geworden! Jouw schoonzus is blij met jou, echt heel erg goed gelukt, wauw!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb die kandelaars zien hangen in de winkel wat leuk dat je ze zelf gemaakt hebt, top!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk die kandelaars!
    Lekker om zo je huisje te maken zoals jij wilt.
    Succes met je kastzoektocht

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk idee,ik ga m opslaan ;-). Nu nergens plek in huis maar hopelijk in de toekomst. Kleur is mooi he River silt,hij zit hier op de salon tafel. Mijn zoontje heet River dus die vind m helemaal geweldig;-)). Is het kalkverf? Ik zie weinig strepen of is dit altijd met lichtere kleuren?

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gezellige blog heb je en lekker zelf bezig, daar hou ik van! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ziet het er weer leuk uit. Ik vind de kerstspullen altijd leuk en gezellig maar het is ook wel weer heerlijk als alles opgeruimd is. De kandelaars zijn mooi geworden zeg. Veel succes met het zoeken naar de kast!

    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen