donderdag 11 februari 2016

Creatieve uitspattingen

Van inspiratieloos naar een creatieve bom die ontploft.. hahaah.
Een tijdje geleden kocht ik via FB een oude tafelpoot. Nou ik heb aardig wat mailtjes over en weer moeten sturen om die poot überhaupt hier te krijgen.. en toen die aankwam zat die dus echt vol met houtworm. Fijn he als dat soort dingen er niet bij vermeld worden. Eindstand; geen leuke verkoopster. Poot behandeld, week lang in de folie en spul tegen houtworm gehad. Ondertussen mega boor gekocht, snoer, schakelaar, stekker en fitting. Maar dan begint nu het verhaal eigenlijk pas echt ;)

Ik met mijn goede gedrag wil een keer zelf iets maken zonder hulp. Zo gezegd, begonnen met boren. Op de helft kwam de boor er al aan de zijkant uitzetten. Nou boor eruit, via de onderkant overnieuw begonnen. Nou dat komt natuurlijk nóóit bij hetzelfde gat uit. Vriendlief een poging gedaan. NOG EEN GAT AAN DE ZIJKANT. Ik was al helemaal klaar met die lamp voordat het überhaupt een lamp was!! Heb hem gewoon doormidden gezaagd en gezorgd dat de gaten bij elkaar uit kwamen, draad erdoor en weer op elkaar geplakt. Oke, dat was dus het boor verhaal, nu het elektraverhaal.

Mooi alle beschrijvingen gevolgd, draadjes gestript en vast geschroefd. Zo blij [en trots] als een klein kind dat de lamp klaar was. Nou op naar het stopcontact om hem te proberen. Dus de hele stekker verbrijzeld en ontploft want er zat kortsluiting in. Vriendlief zegt ik kijk er wel even naar. LACHT ME DUS VIERKANT UIT. Omdat ik de draden zover heb gestript dat bruin en blauw elkaar aanraken. Niet gek he dat ik dan kortsluiting heb. Dus hele verhaal overnieuw gedaan, en met resultaat! 



Desondanks al het werk zou ik het zo weer overnieuw doen, immers van fouten leer je toch :-)
Volgende week ga ik met mijn moeder weer eens naar Bavel. Ik wil graag zo'n mooie grote kruik hebben. Wie weet scoor ik hem dan !

Misschien dat sommigen al via Instagram onze nieuwe kast hebben gezien, zo niet bij deze!
Heb hem geverfd met de kleur Urban Taupe, van Ashford & Sons. Prima verf om mee te verven! Helemaal niet duur en gewoon bij de kwantum te koop!


De muren beginnen nu wel extra te kriebelen hoor!! Heb expres de verf van de kast op de toekomst uitgezocht omdat de muur iets donkerder wordt. Maar volgende maand moet die eraan geloven :-)

En even heel wat anders! Een tijd geleden kocht ik een vet gave rok bij Costes. Het is niet een alledaags kledingstuk, maar ik draag hem lekker wel voor alledaags hoor ;) 
En zien jullie mij ook eens hihihi.



Volgende keer meer over de zolder en aankopen in bavel (want die zullen er ongetwijfeld zijn;))
De zolder is inmiddels aan één kant bijna helemaal geïsoleerd en dichtgetimmerd. Je ziet nu duidelijk voorruit gang, vind dat heerlijk!

Fijn weekend allemaal vast!
Liefs
Mandy

35 opmerkingen:

  1. Ha ha wat een verhaal van je lamp maar een heel gaaf eindresultaat, goed gedaan.
    En dat foutje met de stroomdraden maak je nooit meer.
    Veel succes in Bavel.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het eindresultaat is GAAF! Mag ik vragen waar jij de fitting ed gekocht hebt?
    Ikzelf heb nog een grote kruik staan waarvan ik nog een lamp wil maken. Maar kan nergens een fitting en staafje (of hoe je dat ook noemt ;-) ) vinden.
    groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je allemaal in de bouwmarkt vinden! Zelf bij de gamma geweest..

      Succes!
      Liefs
      Mandy

      Verwijderen
  3. Hij is wel heel leuk geworden hoor en hopelijk nu helemaal houtwormvrij, die gaatjes geven altijd wel een mooi effect aan zo'n oude poot. Ik kan me wel voorstellen dat het boren niet goed ging hoor met zo'n lange boor, het is hartstikke moeilijk om recht te boren. Je hebt er een gave lamp bij en je rok is ook helemaal leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt heel mooi geworden en je ziet niets van de uitschieters en doorzagen. Leuk rokje,staat je goed.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer hè..dat mensen niet eerlijk zijn als ze wat op MP aanbieden.Ken dat ook helaas.
    Ook wel eens iets betaald maar het product nooit ontvangen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik niet zo vaak wat koop via MP, alleen als ik het zelf op kan halen.
    Ondanks dat het niet zo ging als je wilde...het is uiteindelijk wel gelukt en hij is prachtig geworden!
    En je rok staat je ook mooi!

    Fijne dag,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer hè..dat mensen niet eerlijk zijn als ze wat op MP aanbieden.Ken dat ook helaas.
    Ook wel eens iets betaald maar het product nooit ontvangen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik niet zo vaak wat koop via MP, alleen als ik het zelf op kan halen.
    Ondanks dat het niet zo ging als je wilde...het is uiteindelijk wel gelukt en hij is prachtig geworden!
    En je rok staat je ook mooi!

    Fijne dag,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi...moest wel even lachen...ik zie het al voor me...stekker klapt uit elkaar...maar je hebt er wel een hele mooie lamp aan overgehouden.
    Leuk je ook eens te zien.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend dat de mensen niet eerlijk zijn geweest.
    Maar het eind resultaat mag er zeker wezen!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een avontuur met die lampenvoet zeg, pppffff niks voor mij, respect dat je het hebt afgemaakt. En de rok staat je super!
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig leuk verhaal heb genoten en hihi stiekem gelachen. JA dit zou mij ook overkomen... het boorverhaal... ben nu wel erg benieuwd hoe dat spul heet tegen houtworm en... waar je zoiets koopt!
    Je lamp is echt fantastisch mooi geworden en met een heerlijk verhaal eraan!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het van HG gebruikt, kun je oa in de bouwmarkt krijgen!

      Liefs
      Mandy

      Verwijderen
  11. Ondanks alle hobbels die je hebt moeten nemen is de lamp echt heel mooi geworden. Echt heel gaaf. Jammer dat je er gratis huisdieren bij kreeg.....,maar het resultaat mag er zijn. Leuke rok hoor!!! Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow!!! wat een geweldige lamp is het geworden. En hij ziet er prachtig doorleeft uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, sorry, maar ik heb ook even moeten lachen. Maar ik vind het wel stoer dat je het wel gedaan hebt! Petje af! Oké, het ging niet vlekkeloos, maar je hebt wel een super gave lamp, vind 'm geweldig stoer!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou zeg je bent wel een doorzetter had het al lang in de houtkachel gegooid!
    Maar het is wel heel mooi geworden!
    Leuk jou te zien enne een leuke winkel is dat he?
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja top winkel! Loop elke dag door hun magazijn heen.. Wij delen een pand met elkaar (sting en Costes) zelf werk ik voor the sting!

      Liefs mandy

      Verwijderen
    2. Ja top winkel! Loop elke dag door hun magazijn heen.. Wij delen een pand met elkaar (sting en Costes) zelf werk ik voor the sting!

      Liefs mandy

      Verwijderen
  15. Maar dan heb je ook wel iets origineels hahaha. Heel gaaf! Ik heb de verf van de Kwantum ook al gebruikt, heerlijk spul. Alleen jammer dat ze niet veel sobere kleuren hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gevalletje oeps haha!! Maar wat is ie onwijs gaaf geworden zeg, ik zou hem zo hier in mijn huis neerzetten, echt mooi dus!
    Leuk om jou te zien enne.. top die rok!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is je toch maar gelukt en je lamp is prachtig geworden.

    Mooie stoere rok!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Al ging het niet van een leien dakje, de lamp is wel heel erg mooi geworden hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie lamp geworden! Al heeft het dan wel heel wat voeten in aarde gehad... 😉
    Veel plezier ermee!
    Groet, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is het gedoe wel waard geweest! Wat een stoere lamp is het geworden, prachtig!
    Dat je geduld nog opbracht, ik had hem allang in de hoek gegooid als het dan niet snel lukt ;-)
    Leuk je rok!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om te lezen hoe je te werk gaat en inderdaad van fouten leer je. Het is een pracht-lamp geworden, heel robuust en sober. Geniet ervan. Mooi rokje, staat je leuk, ik houd van rokjes en jurkjes! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stoer is je lamp geworden!
    En een gave foto van jezelf, leuk!
    Fijn weekend, liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O wat een verhaal!! Zou hier precies zo gaan haha.
    Maar je hebt nu wel een bijzondere lamp staan! En wat een plaatje!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijk verhaal. Maar je bent duidelijk niet voor 1 gat te vängen en daar hou ik van. Voorlopig heb jij een mooie lamp. Je kast is ook mooi geworden.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha wat een leuk verhaal. Goed van je dat je het eerst helemaal zelf hebt gedaan en van proberen kun je leren. Uiteindelijk wel een heel mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha.....leuk om te lezen, en je bent niet voor één gat te vangen: mijn complimenten hoor!
    Het is echt een prachtige lamp geworden!
    En die rok.....mooi, zou ik ook wel willen maar helaas de leeftijd en omvang hoeden dat toch wel tegen!! Maar jou staat ie goed....

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk blog Mandy, prachtig wat je uiteindelijk met die tafelpoot hebt gedaan. Lekker doorleefde lampvoet geworden.
    Ik ga je volgen.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat is die leuk geworden. Zijn de andere poten ook in deze stijl? En zo ja, wat vraag je hiervoor?

    BeantwoordenVerwijderen