maandag 18 april 2016

Lente in de tuin

Heerlijk het zonnetje die steeds vaker doorbreekt! Helaas maakt hij alleen nog wel te veel plaats voor regen, wolken, wind en zelfs hagel. Tsja, april doet wat hij wil! Tussendoor wel een paar gezellige plaatjes van de bloemetjes kunnen maken. Kleurt zo gezellig in de tuin.. waardoor je echt zin in de lente krijgt! 


Ik had nog twee grote vierkante bakken leegstaan, daar heb ik vlinder lavendel voor gekocht. Ik hou van lavendel :) Mooi gekleurd maar niet te heftig en het ruikt lekker. Aan de schutting heb ik een rieten mand gekocht en daarin violen gezet. 



De bloesem van de sierappelboompjes lopen ook uit. Ik hoop dat er dit jaar wel appeltjes aankomen, want vorig jaar zaten ze er niet aan hahaa! Had al opgezocht waar het aan kon liggen maar kon helaas niks bruikbaars vinden.  Dus mocht iemand tips hebben; laat maar horen!


De konijntjes vinden het allemaal maar best en bekijken alles wanneer ik in de tuin bezig ben.


Misschien dat een aantal van jullie het al via instagram hebben gelezen, maar er is weer een hoffz windlicht overleden :( Ik had er alleen geen bon meer van dus heb contact opgenomen met hoffz en het verhaal voorgelegd. Helaas zijn die windlichten van wls niet meer in de collectie maar kreeg ik wel een alternatief voorgelegd. Deze hebben zij kosteloos opgestuurd met een persoonlijk bericht erbij! Super service dus. Het windlicht in vrijwel identiek als het gaat om het model. Hij is alleen blank van kleur zonder de 'luchtbellen' erin. Hij heeft alweer een plekje in huis gekregen :)


Vandaag heb ik ook nog de kast naast de bank een extra verfbeurt gegeven. Gewoon dezelfde kleur als dat er al op zat. Want (geen idee hoe die het voor elkaar heeft gekregen) de deur was eruit gevallen en er zaten dus plekken op waar de verf er af gestoten is.. Daarna meteen maar in de sealer gezet. Geeft ook meteen de kleur een boost vindt ik! Ondertussen nog een beetje met spullen aan het schuiven geweest. Heb nu dit onderstaande groepje kruiken op de kast gezet. Lekker eenvoudig maar straalt veel sfeer uit vind ik zelf!


Verder is de zolder helemaal afgetimmerd qua muren. we gaan deze week de klus voor het stuccen op werkspot zetten en dan laten we het na onze vakantie stuccen. Over een aantal weken hebben we al vakantie en we hebben ook al geboekt! De reis gaat naar Amerika , waar we een rondreis hebben geboekt van 16 dagen. We gaan met zijn tweeën en huren daar een auto, elke dag rijden we een stuk en slapen we in een ander hotel. Ben benieuwd, misschien komen we blut thuis maar misschien ook wel als miljonairs want we gaan o.a. naar Las Vergas ;) (vandaar dat we het ná onze vakantie laten stuccen hahah) 

En dan nog even een update wat betreft het sporten en gezond eten! Waar veel dames toch wel nieuwsgierig naar waren! Vandaag is de eerste dag dat ik eigenlijk een beetje gefaald heb :( We hadden nog chocola over van het weekend en kon het even niet weerstaan.. Verder eigenlijk nog geen enkele dag echt moeite mee gehad.. i.p.v. snoepjes, chocola, koekjes etc. koop ik nu gewoon een zak geraspte worteltjes! En daarbij eet ik 2 stuks fruit per dag (is zoet dus ik heb wel het idee dat ik 'lekkere' dingen eet) Ik vind het nog best wel lastig als je in de supermarkt staat WAT je nou eigenlijk allemaal 'mag' kopen. Daardoor kom je elke keer weer een beetje op het zelfde voedsel uit.. wat dus eigenlijk ook niet goed is omdat je dan niet gevarieerd eet. Voor dat ik begon mijn vetpercentage opgemeten en zat ik rond de 24%. Over 2 weken weer meten. Heb nog niet echt het gevoel dat er wat veranderd is, behalve dat ik soms wel echt meer energie heb en mijn huid er rustiger uitziet. Wel heel veel last van snel weer 'trek' hebben. (maar dan ben ik gewapend met wortels ;)) Wij gaan dus lekker door hier! Met natuurlijk op zaterdag onze cheatday ;) (anders is het niet leuk meer!!)

TIP voor het avondeten: zalm uit de oven! zalm in een aluminium folie wikkelen met wat peper en zout, citroensap en sojasaus en een teentje knoflook. 15 minuutjes in de oven op 180-200 graden en smullen maar. Zelf doe ik daarbij quinoa en wat salade.



Ik heb nog één vraagje aan jullie! Veel dames hier hebben wel verstand van fotograferen.. Zelf kan ik wel wat maar is het echt puur voor mijn blog dat ik mijn spiegelreflex en statief erbij pak om foto's te maken. Nu gaan we dus naar Amerika en wil ik wel graag mooie foto's daar maken.. Ik heb alleen een 18-55 mm zoomlens (kitlens) die ik gebruik maar ik zou graag voor vakantie een andere lens willen kopen en aangezien ik er niet zoveel verstand van heb moet het een lens zijn die makkelijk in gebruik is en vooral belangrijk het landschap daar mooi kan fotograferen. Ik heb al wel van alles uitgezocht op internet maar vind het wel lastig. Ik wil er ook absoluut geen honderden euro's aan kwijt zijn! Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag! 

Fijne avond allemaal!
Liefs,
Mandy





8 opmerkingen:

  1. Leuk om de tuin weer meer kleur te geven hè, ik ga ook vaak voor paars. Hier staan inmiddels een paar bakken met violen, maar ik sluit niet uit dat ik ook nog een paar lavendel plantjes koop...daar weet ik nog wel een mooi plekje voor.

    Wat gaaf dat jullie naar Amerika gaan! Een paar jaar geleden zijn wij er ook geweest, wij hebben toen een rondreis gemaakt van New York naar Miami. Onderweg deden we diverse plaatsen en steden aan, waaronder Washington (zo mooi), Charleston met prachtige huizen en natuurlijk Orlando met de wereldberoemde pretparken. Maar jullie gaan zo te lezen een ander deel van Amerika bezoeken...lijkt mij ook super hoor! Ik weet niet veel over lenzen voor landschappen, al ben ik bang dat je voor een goede lens toch wel in de buidel moet tasten. Laat je nog weten waar uiteindelijk je keus op gevallen is?

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat rommelen in huis en tuin.
    En dan....naar Amerika wauw wat leuk!
    Wat lijkt mij dat fijn om met z'n tweeën daar rond te trekken en elke keer ergens anders overnachten!
    Alvast een hele fijne vakantie!
    Met je lenzen kan ik je niet helpen maar ik denk dat je tips genoeg krijgt.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent goed bezig in de tuin. Gezellig de kleurtjes, en ik deel je mening over lavendel. Als ik langs een tuin loop en ik zie ze staan dan moet ik even mijn vingers er door halen. Heerlijk die geur. Van fotograferen heb ik weinig verstand " Is ook wel aan mijn foto's te zien". Je zult ongetwijfeld goede adviezen krijgen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk weer wat bloeiends in de tuin!
    Qua lenzen: de 18-55mm lens is heel fijn. Die gebruik ik het meest, maar soms vind ik het zoombereik te klein, en dan pak ik mijn andere zoomlens. Dat is meen ik een 90-300mm lens.
    Als je niet steeds van lens wilt wisselen zou je ook een 18-200mm zoomlens kunnen overwegen. Die zou dan je andere lens vervangen, maar heeft een groter bereik.
    Verder heb ik zelf een 50mm/ 1.8F lens. Deze heeft een groter diafragma als de standaardlenzen. Toch pak ik hem niet vaak, want ik vind het lastig om dan niet te kunnen inzoomen. Ooit zou ik nog wel eens een macrolens willen voor detailfotografie, maar dus nog geen ervaring mee.
    Veel succes met kiezen en een fijne vakantie gewenst!

    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig is de natuur die nu zo mooi aan het uitlopen is.
    Zelf fotografeer ik het meest van mijn 18-200 lens. Het voordeel hiervan is dat je ook niet steeds hoeft te wisselen.
    Ik heb ook een 50 mm F1.8 maar die gebruik ik weer het meeste voor portret of details.
    Maar wat je ook neemt, voor een goede lens ben je toch snel wat geld kwijt. En misschien moet je dan eens gaan kijken naar een goede 2e hands.
    Succes met je zoektocht, en leuk dat je naar Amerika gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh maar worteltjes.......daar word ik dus niet blij van........Zondig regelmatig en houd het dus niet goed vol.......moet gewoon zoet soms........
    Maar je zalm receptje ga ik proberen.......ga maar weer met frisse moed proberen....zucht....

    Ben beniewd naar je vervolg.......wil alles weten ;)

    Fijne avond

    Oh en heerlijke beelden weer

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat we weer naar buiten kunnen trekken en het daar gezellig maken. Met een paar vrolijke viooltjes is dat zo gepiept. Ja, en lavendel blijft een favoriet. Ik heb ze dit jaar heel vroeg, flink gesnoeid en nu beginnen ze alweer uit te lopen. Jammer genoeg niet allemaal. Dus ik ben bang dat ik de lege plekken moet gaan bijvullen met nieuwe.
    Leuk zo'n rondreis! Tja, wat die lens betreft kan ik je niet helpen. Ik doe alles met mijn compactcameraatje, hihi. Of zelfs gewoon de telefoon. Maar als je zo'n reis gaat maken wil je natuurlijk goed voorbereid gaan. Succes!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk vooruitzicht om zo'n reis te maken! De voorpret alleen al lijkt me geweldig!
    Wb je lens: ik sprak laatst iemand die een XS (?) camera had. Dat is alles in één, lichtgewicht, een grote zoomlens en je kunt er zelfs macrofoto's mee maken! Hij liet zien dat hij een vogel gefotografeerd had die wij amper zagen! Ik heb het toen bij de winkel gevraagd en ze zijn er vanaf zo'n €250.
    Dat viel best mee omdat een nieuwe lens ook duur is.
    Alleen weet ik niet meer of dat xs of sx goed is maar je zou er even naar kunnen informeren. Het voordeel voor je reis dat het een lichtgewicht camera is!

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen