woensdag 2 november 2016

Lampenjacht: geslaagd!

Toen ik begin dit jaar alle wanden in de woonkamer in de kalkverf gezet had, kreeg ik het idee om de eettafel een slag te draaien. Daarmee hebben we het een hele tijd (zeg gerust maanden) verzaakt om de lampen ook mee te draaien. Maar eigenlijk was ik al niet zo happy meer met de lampen die er boven hingen. Te nieuw, te shiny en misschien toch niet de stijl die ik graag zou willen zien.

Destijds ben ik een keer gaan woon shoppen met mijn schoonzussen en toen kwam ik leuke lampen tegen. De knoop was doorgehakt; ik ga mijn lampen op marktplaats zetten. Ik verwachtte ze snel kwijt te zijn maar niets was minder waar. Langzaam begon ik ook te twijfelen of ik de lampen die ik gezien had eigenlijk wel écht wou hebben. Eerst maar eens onze eigen lampen verkopen en dan zien we wel weer verder dacht ik. En ja hoor, de aanhouder wint! Ik had een bedrag in mijn hoofd zitten waarvoor ik de lampen minimaal weg zou doen. Keer op keer werd er onder geboden maar uiteindelijk verkocht!

Tsja en dan heb je geen lampen meer en is het pikdonker s'avonds. Eigenlijk was ik altijd al wel een beetje verliefd op die prachtige lampen van Hoffz. En dan voornamelijk die met die ijzeren plaatjes. Maar ik vond deze toch wel erg duur.. tot er een bericht van De Wilgengaarde voorbij kwam via facebook. Wegens verhuizing gingen zij een mega sale houden met kortingen tot 40%. Ik heb meteen gemaild of de lamp die ik graag zou willen hebben op voorraad was, en ja hoor! zelfs 2 stuks.
Op het werk geregeld dat ik mijn vrije dag kon omruilen voor de vrijdag, de eerste dag van de 4 dagen die ze nog open zouden zijn. Met moeders bijtijds richting Drenthe gereden wat voor ons toch echt een goed uur rijden is. Bij aankomst stonden er ongeveer 10 mensen al te wachten voor de deur. Vervolgens maar aangesloten in de rij. Om 10.00 uur gingen de deuren open en we keken achter ons waar inmiddels een enorme rij gevormd was. Pfoe, blij dat wij voor aan staan dacht ik.

En toen.. gingen de deuren open! Direct gevraagd en ja hoor daar lagen er 2. Meteen betaald! Zo snel zelfs dat ik de aller eerste was die betaalde die dag! (hoe erg!! haha) Het was ook echt gekkenhuis. Mensen liepen volgeladen met spullen in de armen op weg naar de kassa. Alles werd gewoon weggekaapt voor je neus! Gelukkig kwam ik alleen voor de lamp.

De lamp zou natuurlijk ook dezelfde dag nog opgehangen moeten worden! Gelukkig was vriendlief zo aardig dat te doen :) Nu genoeg verteld.. tijd voor de foto's! Ondanks dat de lamp niet heel origineel is onder de kenners; het blijft gewoon een plaatje!







Ja en ook ik heb de WLS agenda in huis gehaald! Hij is echt te leuk! Wat ik alleen wel een nadeel vind is dat er geen weeknummers bij staan. 

Update tuin:
Vorige week zaterdag hebben we de hele voortuin aangelegd met z'n tweeën. Op Instagram heb ik al een foto geplaatst. In de volgende post zal ik jullie een voor en na foto laten zien vanaf de voorkant van ons huis! Ik heb vorige week nog een leuke krans gemaakt voor aan de deur en de buitenlamp is ook opgehangen. Maar nog even geduld dus!

 


Fijne week allemaal!
Liefs,
Mandy

8 opmerkingen:

  1. Wat staat de lamp mooi boven je tafel, een heerlijke sfeer heb je in huis.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg, wat een mazzel had je met deze lamp. Hij staat heel erg mooi in jouw interieur.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk dat je deze lamp kon kopen. Inderdaad aan de prijs, maar nu een buitenkans! Het staat erg mooi zo.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje prachtig hoor, het ritje de moeite waard geweest dus.
    Ik kijk uit naar een blogje over de tuin.
    Fijne dag dag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zal je blij zijn met die geweldige lamp en dan ook nog met korting gekocht!
    Hij staat prachtig boven de tafel en bij de rest van het interieur.
    Geniet er maar van!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar weer. Als je echt iets wilt, dan lukt het ook.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je lamp staat prachtig! Fijn weekend, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is gewoon voor die plek gemaakt! En al is hij erg bekend: het is gewoon een prachtige lamp!!

    BeantwoordenVerwijderen